سلام به همه بچه های گل بخش فوتبال پی تی.

حتما خیلی از شما با "کلاب فوتبال من" آشنا هستید و میدونید محبوبیت این سیستم چقدر باعث رشد سریع اون شد!
سیستمی با بیش از 250 هزار تیم!ن تاپیک برای همه دوستانی هست که در این سایت عضو هستند و یا از این به بعد عضو میشن و اینجا میتونید تیم دوستان خودتون رو بشناسید و با اونها بازی کنید.

اول نحوه عضو شدن برای اونهایی که در سیستم تیم ندارن:

این لینک را باز کنید:
http://myfc.ir/match/registration

و همونطور که خواسته ثبت نام رو انجام بدید.

بعد از ساخت تیم وارد محیط مدیریت میشید:
http://myfc.ir/match/dashboard

اولین قسمتی که نیاز به توضیح داره بخش دارایی ها هست:
http://myfc.ir/match/inventory

استادیوم:
استادیوم 5000 نفره به صورت پیش فرض به هر تیمی که در کلاب عضو می شود اعطا خواهد شد. هزینه ی نگهداری این استادیوم در هر بازی پایین است. سایر استادیوم ها در ابتدای ورود به سیستم قفل خواهند بود. به این ترتیب با کسب پول بیشتر می توان با ارتقای استادیوم از تماشاگر بیشتری برای هر بازی برخوردار شد.
در مورد استادیوم های بزرگ تر باید این نکته را در نظر داشت که عملکرد تیم بر تعداد تماشاچیان و طرفداران تیم تاثیر می گذارد. اگر تیمی از خود عملکرد خوبی نشان ندهد و بازی های زیادی را واگذار نماید, در صورت خرید ورزشگاه بزرگ تر, سود خوبی نصیب خود نخواهد کرد زیرا ورزشگاه به خوبی پر نمی شود. به این ترتیب با توجه به هزینه ی نگهداری بالای هر ورزشگاه در هر بازی, حتی احتمال ضرر نیز وجود دارد.
پس باید با دقت زیادی به خرید استادیوم اقدام کرد زیرا پس از خرید و در صورت عدم توانایی تیم در پرداخت هزینه ها, ورزشگاه از تیم پس گرفته خواهد شد و مبلغی در ازای آن پرداخت نخواهد شد.
دکتر:
دکتر تیم تاثیر مستقیمی بر طول دوران مصدومیت بازیکنان مصدوم خواهد داشت. از آن جایی که احتمال دارد طول دوران مصدومیت بازیکنان بر اثر میزان صدمات وارده به چندین بازی برسد, استفاده از دکتر مناسب در سطوح مختلف می تواند طول دوران مصدومیت را تا حد چشم گیری کاهش دهد.
بدنساز:
بدنساز تیم قادر است با تمرینات مستمر بازیکنان, آن ها را در شرایط مناسب بازی قرار دهد, به این ترتیب با استفاده از بدنساز مناسب قادر خواهید بود راندمان بازیکنان تیم را تا حد چشمگیری افزایش دهید و تیمی قدرتمند تر داشته باشید.
اسپانسر:
اسپانسر ها به سه دسته تقسیم می شوند, اسپانسر های دسته ی اول در صورتی که تیم در بین رده های یک تا سه لیگ قرار گیرد به ترتیب به نسبت رده 32000, 28000 و 24000 سکه جایزه می دهند, اسپانسرهای دسته ی دوم در صورت قرارگیری تیم بین رده های چهارم تا ششم بر اساس رده به ترتیب 20000, 16000 و 12000 سکه به شما می دهند و اسپانسرهای دسته ی سوم به تیم رده هفتم و هشتم جدول به ترتیب 8000 و 4000 سکه جایزه می دهند.
اسپانسرهای موجود در هر دسته عملکرد یکسانی دارند و هیچ یک بر دیگری ارجحیت ندارد.
در صورتی که سه اسپانسر خود را معین نکنید, سیستم به صورت پیش فرض هر سه اسپانسر شما را تعیین می کند.
هر تیم بر اساس رده ی فعلی در جدول لیگ, اسپانسر مشخصی خواهد داشت, به طور مثال اگر رده ی تیم شما در جدول چهارم باشد, اسپانسر دسته ی دوم شما فعال شده و در کنار پیراهن تیمتان نمایش داده خواهد شد.

قسمت بعدی که نیاز به توضیح داره، بازی های دوستانه هست:
http://myfc.ir/match/friendly

هر تیم می تواند حداکثر 4 بازی دوستانه در برنامه ی آینده ی خود داشته باشد.
تیم های دعوت کننده به بازی قادر به تنظیم زمان بازی دوستانه نیستند و زمان بازی پس از تایید تیم مقابل و پذیرفتن دعوت, به صورت خودکار تنظیم می شود. زمان انجام بازی روز بعد از روز تایید است که در زمان تایید به اطلاع تیم دعوت کننده نیز می رسد.
در جستجوی تیم های حاضر برای انجام بازی دوستانه, هفت تیم که با شرایط جستجو مطابقت دارند به طور تصادفی توسط سیستم انتخاب شده و نمایش داده می شوند.

هر تیم در ابتدای حضور خودش در سیستم به یک لیگ فرستاده میشه که فعلا شروع از لیگ دسته 14 هست!
توضیح در مورد لیگ:

در هر لیگ هشت تیم حضور دارد.
هر لیگ در سطحی خاص از "هرم کلاب" قرار گرفته است که تعیین کننده ی سطح تیم های حاضر در آن است.
بهترین سطح هرم, سطح 1 است که تنها یک لیگ شامل هشت تیم اول کلاب فوتبال را داراست.
سطوح بعدی به ترتیب دارای 2, 4, 8, 16 و... لیگ خواهند بود.
صعود هر تیم به سطح بالاتر منوط به اول شدن در لیگ خود است.
تیم های هفتم و هشتم هر لیگ به سطوح پایین تر سقوط می کنند مگر این که سطح پایین تری وجود نداشته باشد!
تمامی لیگ ها شنبه شروع شده و جمعه ی آن هفته خاتمه می یابند.
هر تیم لیگ, هر روز یک بازی در چارچوب لیگ انجام خواهد داد. به این ترتیب در هر لیگ روزانه 4 بازی انجام می شود و با احتساب طول دوره ی 7 روزه ی لیگ, بازی ها به صورت رفت و برگشتی نخواهند بود.
هر برد در لیگ 3 امتیاز, تساوی 1 امتیاز و باخت 0 امتیاز را برای تیم شما به ارمغان می آورد.
در رده بندی تیم های لیگ, امتیاز عامل اول, تفاضل گل عامل دوم و قدمت تیم عامل سوم خواهد بود. به این ترتیب در صورت تساوی امتیازهای دو تیم به تفاضل گل آن ها توجه خواهد شد.

در اولین اقدام شما باید برید در قسمت مدیریت تیم:
http://myfc.ir/match/team_management

در این قسمت همه چیز گویا و مشخصه. میتونید سیستم بازی و ترکیب تیم و ... رو قبل از بازی ها مدیریت کنید همینطور تیم رو تمرین بدید و یا اینکه از نوشابه های انرژی زا به بازیکن ها بدید و یا اینکه دوپینگ کنید!
دوپینگ زمانی کارایی داره که شما چیزی برای از دست دادن ندارید!
در نظر داشته باشید مثلا شما تیم دوم جدول هستید و با تیم سوم، چهار امتیاز فاصله دارید و یک بازی به پایان لیگ باقی مونده باشه، در این شرایط شما اگه بازی آخر رو هم ببازید تاثیری در رتبه شما نداره! از طرفی با تیم اول گروه دو امتیاز فاصله دارید و در صورت پیروزی در بازی آخر میتونید قهرمان بشید!
اگر دوپینگ بازیکنان شما توسط کمیته ضد دوپینگ شناسایی بشه تیم شما سه بر صفر بازنده و مبلغی جریمه میشید!

قسمت بعدی تمرین هست:
http://myfc.ir/match/training

در این قسمت با خرج کردن مقداری سکه می توان در هر روز, یک خاصیت هر بازیکن را قوی تر کرد. بازیکنی که تمرین داده شده, تا روز بعد امکان تمرین دادن مجدد ندارد.

توضیحات ریز موارد دیگه هم در اینجا میتونید بخونید:
http://myfc.ir/help/index.php?title=...B5%D9%84%DB%8C

و سوالات متداول هم اینجا جواب داده شده:
http://myfc.ir/match/faq

تیم های قوی و با شرایطی خاص میتونن لیگ و یا جام جداگونه با تیم های دلخواه رو ایجاد کنن که فعلا من به این جا نرسیدم و اگه هر کدوم از دوستان که قبلا عضو سایت بودن همچین امکانی رو دارن خیلی خوب میشه و میتونیم یک لیگ و یا یک جام بین بچه های پی تی بزنیم.

و اما میرسیم به دوستانی که قبلا در این سایت عضو بودن و تیم دارن :دی

اسم تیم و آدرس پروفایل تیمتون رو اینجا بزارید تا با هم بازی کنیم و کمی کل کل :دی
اسامی تمام تیم ها و آدرس پروفایل تیمشون، در پست دوم همین تاپیک قرار میگیره و هر چی تیم اضافه بشه، پست دوم هم ویرایش میشه و به اسامی افزوده میشه تا بهتر بتونیم همدیگرو پیدا کنیم :دی

اگر هم سوالی بود بپرسید هر کدوم از دوستان که بتونیم جواب میدیم



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

. اول از همه سعی کنید اگه بازیکن +50  استعداد و سن 20 و 21 دارید بزارید برای فروش تو بخش جابه جایی یا هر جور دیگه که میتونید 60 هزار سکه جور کنید و یک بدنساز حرفه ای بخرید که با این کار قدرت تیم رو دو برابر میکنید و تا لیگ 11 راحت میاید سعی کنید
کاربرد بدنساز در myfc
بدنساز رو یک بار بخرید جزو دارایی دائمی تیم شما میشود و دیگر نیازی به تمدید خرید نیست
بدنساز در تیم یکی از مهم ترین نیازهای تیم است که باید به ان توجه کرد... اگر شما میخواهید پیشرفت داشته باشید باید بدنساز حرفه ای حتما بگیرید.. اگه شما بدنساز حرفه ای داشته باشید و تیم روبه رو نداشته باشد شما حتما برنده این دیدار خواهید بود.
بدنساز با افزایش قدرت بازیكنان در هر بازی احتمال برد شما را بیشتر می كند. پس از خرید بدنساز، قدرت بازیكنانتان به طور دائمی افزایش نمی یابد. یعنی شما با مراجعه به صفحه ی مدیریت تیم این تغییر را نمی بینید ولی بازیكنانتان در حین بازی در صورت وجود بدنساز، قوی تر از حد مورد انتظار ظاهر خواهند شد!
 بازیکنای زیر 20 سال بخرید و استعدادشون رو تمرین بدین و قویشون کنید شیوه تمرین دادنشون که چجور بتونید خوب تربیت کنید تو همین وبلاگ هست

.

2. از بازیكنانی استفاده كنند که سن زیر 23 سال داشته باشند و استعداد بالای +50 باشه دلیل اینکار اینه که
بازیکن با استعداد +50 در تمرینات 3 تا 3 به پرامتراش اضافه میشه اما بازیکن استعداد زیر +50 اینحور نیست
 و 2 تا 2  است و در اینده میفهمید که با تمرین دادن این بازیکنا تو وقت و هزینه چقدر ضرر کردین.
هر بازیکن بالای 500 و استعداد زیر 50: 1 واحد
هر بازیکن بالای 500 و استعداد بالای 50: 3 واحد
هر بازیکن زیر 500 و استعداد زیر 50: 2 واحد
هر بازیکن زیر 500 و استعداد بالای 50: 4 واحد


۳. هیچوقت  گول کوری خواندنهای تیمهای که لیگشون از شما بالاتر و قدیمیتر و قویترن رو نخورین و پیشنهاد بازی دوستانه این تیمارو قبول نکنید بازی دوستانه میخواید انجام بدید با هم سطح خودتون انجام بدین
 چرا ؟ چون باعث شكست و از دست دادن طرفداران میشود و روحیه تیم.(طرفداران باعث تضعیف روحیه بازیكنان حریف میشوند)


۴. قیمت بلیط را در بازی های اولیه صفر بگذارید تا طرفدار جذب كنید و بعد از پر شدن ورزشگاه  قیمت بلیط رو افزایش بدین البته این نکته رو در نظر داشته باشین درامد بلیط فروشی ورزشگاه بر  افزایش خرج تمرین باریکنا تاثیر مستقیم داره .

 5. بازیكنان هر یك ماه یك سال پیر میشوند و بدون دكتر  حرفه ای 60 هزار سکه ای در سن  36 سالگی  بازنشسته میشوند دکتر مزایای دیگر هم داره تیم از نظر استقامت تقویت میکنه و مصدومین تیم رو به سرعت خوب میکنه و میزان درصد مصدومیت که در حالت عادی بازیکن زیر 80% امادگی رو بازی بدین مصدوم میشه و 10 تا یک ماه نمیتونید بازیش بدین اما با دکتر میزان امادگی تا 60 % هم برسه مصدوم میشه و بازیکنای مصدوم خیلی زود خوب میشه اما در کل هیچوقت نذارید امادگی بازیکناتون در بدترین شرایط زیر 90 بشه چون هر 1% که از امادگی بازیکن کم بشه همون قدر از قدرت بازیکنتون کم میشه و بازده بازیکن کاهش میابد

کاربرد دکتر در myfc
(دکتر از دارایی های دایمی تیم است. برای درمان زودتر بازیکنان مصدوم و نیز پایین آوردن درصد مصدومیت بر اثر کاهش امادگی بازیکنان کاربرد دارد.)
 یکی از مهم ترین کارهای دکتر, افزایش سن بازنشستگی بازیکنان است. دکتر مبتدی سن بازنشستگی را تا پایان 38 سالگی, دکتر ماهر تا
پایان 39 سالگی و دکتر حرفه ای تا پایان 40 سالگی بازیکنان تیم افزایش می دهد) 



=======



لیگ
====
شیوه قرار گرفتن در لیگ

 هر جمعه لیگ جدید برای شما قرعه کشی میشه و 8 تیم لیگهارو تشکیل میدن  شنبه بازیها شروع میشه و پنجشنبه شب تموم خواهد شد/ که ترتیب قرار گرفتن اینجوری که تیم های تازه تاسیس که همه در یک لیگ با هم سطح خود قرار میگیرن ولی تیم های مثلا قهرمان لیگ12  با در لیگ بعدی خود با قهرمانان لیگ 112 در لیگ 11 قرار میگیرن و تیمهای دوم با تیمای دوم و تیمای سوم با سوم ترتیب قرار گرفتن  تا تیم 6 اینجوری هست و تیمهای 7 و 8 لیک اگر مثلا لیگ 13 باشه  به لیگ 14 سقوط میکنه تیمهای سقوط کننده در لیگ بعد با تیمهای سقوط کننده هم لیگ میشن. فقط در لیگ تیم اول به دور بعد صعود میکنه.
 ترتیب قرار گرفتن در لیگ در روز اول نسبت به زمان ثبت نام و امتیاز تیم هست یعنی اگر شما زودتر از هم لیگی های خود ثبت نام کره باشین همیشه در اوایل لیگ در صدر جدول لیگ قرار میگیرید این در نگاه اول خیلی پیش پا افتاده هست و فکر میکنید مهم نیست که هنوز بازی انجام نشده چه کسی در صدر جدول باشه اما نمیدونین چه فوایدی داره اولین فایده مهم اینه که تیم با سابقه تر تیم از نظر زمان ثبت نام همیشه در لیگ ها 4 بازی داخل خانه داره که این یک امتیاز بزرگ واسه تیم دوم اینکه اگر شما و یک تیم دیگه در اخر فصل از نظر امتیاز و گل زده امارتون یکی باشه اون تیم که سابقش بیشتر به لیگ بالا صعود میکنه و این خیلی ضد حال میشه واسه تیم دوم

یک پیشنهاد دوستانه البته یکم شیطونی این کار شما که مطمئن هستید سقوط نمیکنید و امیدی به قهرمانی ندارین  به فكر نایب قهرمانی نباشن بازی واگزار كنین چون هفته بعد اگه نایب قهرمان بشین  بانایب قهرمانها همگروه میشین و گروه سختی میفتین ولی اگه رده 6 یا 5 بشین هفته بعد با 6 یا 5 ها همگروه میشین و راحت میاین بالا فقط بعضی وقتها همین لیگ 5 و 6 خیلی سخت میشه چون همه از این ترفند شما استفاده کردن پس زیادی دست کم نگیرین که دردسر میشه براتون

 

=====

 

ورزشگاه

=====

به نظرتون تماشاچی چقدر در بازی تاثیر داره؟


تماشا چی یکی از مهم ترین ارکان برد اگر بتونید از امتیاز میزبانی استفاده کنید (همیشه سعی کنید در مواقع که میزبان هستید از سیستمهای حمله ای استفاده کنید و بدون ترس بازی کنید ریسک کنید ).ولی در عین حال میتونه بزرگترین عامل شکست باشه اگه بموقع و با اندازه انتخاب نشه همیشه ورزشگاه بزرگ خریدن هنر نیست شما با داشتن سکه بدون نیاز به چیز دیگه ای میتونید ورزشگاه بخرید خریدن وزشگاه مهم نیست پر کردنش مهم پس همیشه برنامه ریزی کنید ورزشگاه تیمتون پر شد یعنی 15 روز ورزشگاه تیم با بلیط 3 سکه پر بود و امتیاز تیم از حد مجاز بیشتر بود دست به خرید ورزشگاه بزرگتر کنید که به ضرر دهی نرسید چون خرج تمرین ورزشگاه با ورزشگاه قبلی فرق داره شما که ورزشگاه قبلی رو با 3 سکه پر کردی و ورزشگاهت رو عوض کردی الان ورزشگاه جدید به نیم سکه یا یک سکه پر میشه پس فکر اینجارو هم بکنید.اگر دیدید ورزشگاه ضرر میده بلافاصله تغییرش بدید بابت این هیچ هزینه ای از شما کم نمیشه(از زیاد به کم).واسه خرید ورزشگاه درصد پیروزیا و رضایت مندیه تماشا چیا مهم هست پس دقت کنید .

یک مطلب مهم دیگه در مورد ورزشگاه اگر میخواید میزان فشار تماشاچیان تیم حریف روی تیمتون در بازی خارج از خانه خنثی بشه و کم بشه تا 50 درصد امکان پذیر هست. این با کمک انتقال تماشاچی با هواپیما امکان پذیر هست خیلی مطلب کوچیکیه اما تو بردتون توی خونه حریف به صورت مستقیم نقش داره پس دست کم نگیرین
======

 

سیستم هایی که در لیگ های 11 تا 15 استفاده میکنید چجور باشه ؟

در لیگ های 11 تا 15  بهترین سیستم 433 و نهایتن 442 هست اونم  433 در هوای افتابی و نیمه ابری پرس و پاس کوتاه  a1 و در هوای بارونی و برفی  سانتر  a3 اگر هم از 442 استفاده کردین تو  هوای افتابی و نیمه  ابری پرس و پاس کوتاه و دفاع  a2 و a3 و در هوای بارونی و برفی  a2 و a3 دفاع استفاده کنید .

 

نکته : تا لیگ 11 به فکر ضد سیستم نباشید بیشتر رو این ترکیبهایی که گفتم تمرکز کنید.

 

=====

 

پس اینجا جمع بندی میکنیم مطالبی که تو این بخش گفتیم

1.سعی كنید 30 دقیقه قبل از انجام بازی سیستم بچینید (برای اینكه بقیه ضد تو نچینند) البته زیاد توصیه نمیشه هرکی دوست داشت انجام بده

2.رضایت تماشاچی ها را به 100% برسانید و نگه دارید ( در صورت ممكن بلیت بازی را مجانی كنید)

3.اگر امکانش براتون هست هواپیما برای انتقال تماشگراتون برای بازی در خونه حریف  بگرید این کار باعث میشه فشار تماشاچیهای تیم حریف در بازی بیرون از خونه 50% خنثی بشه .

4.آمادگی بازیكنان بالای 90% نگه دارید

5. اگر روحیه بازیکنانتون بر عصر باخت پایین اومئ حتما برای جلسه روان پزشكی اقدام كنید

6.سعی كنید همیشه ضد شیوه ی حریف را بچینید تیمهای لیگ 15 تا 11 از سیستم های 442 و 433 استفاده کنید توضیح دادم در این مورد در همین قسمت (ضد سیستم در سایت قرار دادیم برای لیگ 11 به پایین توصیه میشه )

7.در هر یك هفته 2 بار نوشابه انژی زا بگیرید ( اگر بتونید هر روز بگیرید هم عالیه و تو نتایج تاثیر میزاره )

8.بازیكنان بالای 30 سال را تمرین ندهید  مگر در شرایط خواص ( چون به زودی تیم را ترك میكنند)


تاريخ : ا نويسنده : معيد ا
تاريخ : جمعه بیست و نهم دی 1391 | 8:27 | نویسنده : سید حسین میر محمد صادقی
تاريخ : جمعه بیست و نهم دی 1391 | 8:26 | نویسنده : سید حسین میر محمد صادقی

 سلام دوستان 

 

برای اینکه یک بازیکن بهتر عمل کند باید اون رو بر اساس ی سری فاکتور ها تمرین داد تا در پست خودشون عمل 

کرد بهتری داشته باشند

گلر: سرعت _کنترل_استقامت_خشونت_شوت زنی

دفاع: قدرت_استقامت_کنترل_خشونت

میانه: پاس_شوت زنی_سرعت_کنترل

حمله: گلزنی _شوت زنی_سرعت _کنترل

دوستان اگه بازیکن ها تونو رو بر اساس اینا تمرین بدین

قطعا اون بازیکن ها در پست های مخصوص خودشون عمل کرد بهتری دارن...

 


تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

(به نام خدا)

 

سلام خدمت تمامی بازدیدکنندگان و تیم داران مای اف سی (کلاب فوتبال من) میخوام براتون ترفند های کلاب رو که باعث پیشرفت شما دوست داران کلاب میشه رو بهتون آموزش بدم.

 

مهم؟

وقتی تیم خود را ساختی وایمیل رو تایید کردی برو تو جابجابی ویک بازیکنی قیمتش 60 هزار سکه باشه رو بزار برای فروش وقتی بازیکن رو خریدن توی دارای تیم ویک بدن ساز حرفه ای بخر با اون تا لیگ 12 تا 11 میری این کارو صدرصد انجام بده.

کسب درامد؟

کسب سکه در کلاب بسیار مهم است و از چند راه بدست می آید  1-استادیوم-درامد استادیوم بستگی به برد باخت تیم شما دارد اگر تیم شما ببرد تماشاچی بیشتر میه اگر بباخه تماشچی ها نارازی میشن و تماشا چی از دست میدید در بازی اول قیمت بلیت را 0 بگزارید و همین طور با برد تیم قیمت را ببرید بالا اگر تیم شما خوب نتیج گرفت و با قمت 3 سکه پر شد ورزشگاه بزرگتر بخرید در دارای تیم 2-رتبه در لیگ اگر در لیگ رتبهی خوبی به دست بیارید مثال-اول-دوم-سوم...به شما بیشتر پول میرسه3-خرید فروش بازیکن شما میتونین بازیکن رو با قیمت کم بخرید بازیکن جوان بهتر است سن 14-15-16 بخرید خیلی بهتر اون ها رو تمرین بدید زمین تمرین بخرید بهتر میشه تمرین داد تا سن 20 سالگی تمرین بدید و با قیمت بالا بفروشید4-جام در جام رتبهی او دوم بیارید سکه به دست میارید.

تمرین؟

بهتر است بازیکنان جوان رو تمرین بدید بازیکن که استعداد آن 50 به پاین است تمرین ندید بعد میفهمید که اشتباه کردید حالا برای هر پست تمرین خاصی وجود دارد که براتون مینویسم.

دروازبان=استقامت-کنترل-سرعت-قدرت-خوشونت

دفاع=استقامت-سرعت-قدرت-کنترل-خوشونت

میانه=استقامت-سرعت-پاس-قدرت-کنترل-

مهاجم=استقامت-سرعت-قدرت-کنترل-گلزنی-شوت زنی-

(شوت زنی در همهی هوا لازم است پس شوت زنی را برای همه ی پست ها تمرین دهید)

آب و هوا؟

اب و هوا تاثیر مهمی در بازی ها داره هر اب و هوا سیستم مخصوصی داره که براتون میگم اب و هوا خیلی مهم

 

در هوای ابری و آفتابی

 

در مقابل حمله.......پرس و دفاع

در مقابل دفاع.......فقط پرس

در مقابل پرس.......پرس و پاس کوتاه

در مقابل سانتر و پاس بلند......پرس

در مقابل ضد حمله.......دفاع

آب وهوای برفی و بارانی


همیشه از سیستم 433 استفاده کنید در این آب و هوا.....البته         

در خانه با استراتژی a1 و در زمین حریف از a3
استفاده کنید....

مطمئن باشید نتیجه میگیریداز سانتر و پاس بلند بیشتر استفاده میشود.


هوای بارونی : در خانه 3-3-4 a1 سانتر و توی زمین حریف 3-3-4 a سانتر

 

هوای برفی :در خانه و  هم تو زمین حریف 3-3-4  a3 سانتر ...

 

هوای آفتابی : در خانه و  هم تو زمین حریف 2-4-4 a3 دفاع ...

 

هوای ابری : در خانه و  هم تو زمین حریف 4.4.2 A3 دفاع یا پرس ...


در لیگ های14و13و12بهترین استراتژی حمله و سانتره ... و بهترین سیتم 3-3-4  است سعی
 
کنید استراتژی
عوض کنید اما سیستم عوض نکنید ... در لیگ10و11باید به سیستم حریفتون

نگاه
کنید. در مقابل سانتر،پرس ... در مقابل حمله،پرس ... در مقابل پرس،دفاع ...

در مقابل پاس کوتاه،حمله وسانتر ... در مقابل پاس بلند،سانتر ...

 ورزشگاهتون پر باشه و آمادگی بازیکناتون بالای 90 باشه ... در هفته 2 بار نوشابه به

 بازیکناتون بدید.........

تجربه

تجربه, مهم ترین پارامتر هر بازیکن بوده ولی در جمع پارامتر های قدرت کلی بازیکن نشان داده نمی شود. به این ترتیب استراتژی خرید یا استفاده از بازیکنان در زمین متفاوت تر شده و به تفکر مربی بستگی پیدا می کند. یک مربی می تواند یک بازیکن قوی با تجربه ی پایین را به خدمت بگیرد یا یک بازیکن ضعیف با تجربه ی بالا.

افزایش تجربه به افزایش استعداد یک بازیکن (بدون نیاز به تمرین بازیکن) کمک می کند. میزان افزایش استعداد یک بازیکن تقریبا معادل 1 واحد به ازای 1% تجربه است.


یكی عوامل که بهش دقت نمیکنید همین تجربه هست یعنی شما شاید از نظر بازیکن از تیم مقابل یک سر و گردن بالاتر باشید اما تجربه تیمتون مثلا20 هست و تجربه تیم حریف 80 این مشکل ساز میشه براتون اگر دقت نکنید به مشکل بر میخورید همیشه تیم حریف رو انالیز کنید از بازیهای انجام شده تیم حریف میشه فهمید تجربه تیمش چقدر معمولا ( هر 10 بازی 1 درصد به تجربه بازیکن شما اضافه میشه) بعد از در نظر گرفتن تجربه تیمتون ضد سیستم مورد نظر رو بچنین چون توی بردتون تاثر مستقیم داره یک بازیکن 700 مثلا با تجربه 100 از یک بازیکن 800 با تجربه 20 خیلی بهتره پس دقت کنید

یک نکته مهم : اگر مجبور شدین از بازیکنا در پست غیر تخصصی استفاده کنید همیشه بازیکن هارو بزارید در کنار مثلا از مهاجم میخواین در جای میانه در سیستم 451 a4 استفاده کنید 2 تا مهاجم که میخواین استفاده کنید بزارید جای اون دو تا میانه های حلویی یا مثلا در 451 a1 خواستین مهاجم رو بزارین جای میانه بزاید حای میانه های کناریتون بازیکن غیر تخصصی رو در قلب ترکیب تیم قرار ندین کار اشتباهی هست

بازیکن در جای غیر تخصصی استفاده میکنید یک مقدار از قدرتش کم میشه ازبازدهش

 

یک نکته دیگه: فقط به قدرت بازیکن نگاه نکنید یعنی بازیکن 800 مثلا 30 یا 35 به بالا خوب نیست و اون بازیکن 700 22 و 23 ساله بازده اون رو نداره واقعا من به این نتیجه رسیدم تیم هرچی جوانتر باشه بهتر نتیجه میگیره

نظر یادت نره



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

کلاب فوتبال من نام يك بازي آنلاين ايراني است (http://myfc.ir) كه در آن شما به عنوان يك مربي، تيم فوتبال خود را مي سازيد، در ليگ و جام هاي مختلف شركت مي كنيد و مي توانيد به طور كامل مهارت مربيگيري و قدرت مديريت خود را محك بزنيد.

 
 
 
شما مي توانيد به طور رايگان در اين بازي مهيج ثبت نام كنيد.
 
 
 


تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

http://myfc.ir/teams/profile/1125036/ستارگان%20سرباز با قيمت دو هزار كارت شارژ همراه اول يا ايرانسيل



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

اين با قيمت ٥هزار كارت شارژ همراه اول يا ايرانسيل است

http://myfc.ir/teams/profile/919647/انزاه%20معيد

سكه ١٢٢.٣٣٩



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

اين با قيمت ٥الا١٠هزار كارت شارژ همراه اول يا ايرنسيل http://myfc.ir/teams/profile/1121751/عقاب%20بلوچان 

سكه ٤٠٩.٣٢٧



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

فروش یک تیم خوب

لیگ دسته12

پول۶۸۶,۹۴۵

ورزشگاه - ۵۰۰۰۰ نفری
چمن نوع عالی
نور نوع عالی
صندلی نوع عالی
لیدر ماهر
http://myfc.ir/teams/profile/571104/%E2%99%A5%E2%99%A5%E2%99%A5%E2%99%A5%E2%99%A5%E2%99%A5%E2%99%A5%E2%99%A5%E2%99%A5%E2%99%A5%E2%99%A5
 قمت20 هزار کارت شارز ایرانسل یا همراه اول اگر کار چیزی دارین با تیم من پیام بدین اگر می خواهید قیمت تغییر شود پیام بدین
 
 ایدی یاهوmoeid_sarbazi

 



ادامه مطلب
تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

(توجه) لینک دانلود نرم افزار درست شده است

سلام.

فکر می کنم تمام کسایی که با myfc آشنایی دارن می دونند که سکه زیاد چقدر می تونه باعث موفقیت تیمشون باشه و متاسفانه بعضی از سایت ها از سادگی و عدم اطلاعات کافی کاربرا سوء استفاده کرده و اقدام به دزدیدن تیمشون می کنن. حالا من می خوام نرم افزاری را بهتون معرفی کنم که می تونه خیلی راحت سکه تیم شما را افزایش بده.

این نرم افزار از یک ضعف امنیتی در سایت myfc استفاده می کنه و به دیتابیس های سایت دسترسی پیدا می کنه و میزان سکه تیم شما رو افزایش میده اما اول چندتا نکته مهم:

1. تمام سایت هایی که به هر عنوان از شما می خوان رمز عبور و ایمیل تیمتون را در myfc در اختیارشون بزارین، دزد هستن و تمامی عکس هایی که میزارن به عنوان اثبات ادعاشون، کاملا قلابی و ساخته شده توسط فتوشاپه. پس لطفا به هیچ عنوان اطلاعات خودتون رو در اختیار این سایت ها قرار ندین.

2. بسیاری از سایت ها ادعا می کنن که نرم افزاری دارن که می تونه سکه تیم شما رو به صورت نامحدود افزایش بده و در ازای اون نرم افزار ازتون پول می خوان اما اول اینکه اصولا چنین نرم افزاری اصلا موجود نبوده تا حالا و تمام اینها دروغ و کلاهبرداریه.نرم افزاری که من تهیه کردم

اولا کاملا رایگانه و شما هیچ وجه ای بابت این نرم افزار پرداخت نمی کنین و دوما اطلاعات خودتون را که شامل رمز عبور و ایمیل تیمتون هست، فقط در نرم افزار وارد میکنین نه در هیچ سایتی.

3. وجود تعداد تیم های بسیار زیاد در myfc باعث شده تا مسئولان نتونند به همه تیم ها نظارت کنن اما: به دلیل اینکه توجه مسئولان myfc به تیم شما جلب نشه.

4. کار با این نرم افزار بسیار ساده است:

4.1. نرم افزار را اجرا می کنین.

4.2. پست الکترونیک و رمز عبور تیمتون رو در نرم افزار وارد می کنید

4.3. بر روی دکمه افزایش سکه در نرم افزار کلیک کنید. نرم افزار مراحل نفوذ به سیستم مای اف سی را انجام میده و نتیجه رو بهتون میگه که این اعمال حدود 2 دقیقه طول می کشه.

و اما نکات مهم:

1. این نرم افزار کاملا رایگانه و توسط گروه نرم افزاری ستاره شب کاسپین طراحی شده و هر گونه سوء استفاده از این نرم افزار به عهده کاربره و گروه نرم افزاری ستاره شب کاسپین هیچ گونه مسئولیتی را در باره استفاده نادرست از این نرم افزار به عهده نمی گیره:

2. این نرم افزار تنها یک بار در طول فعالیتش که شامل اتصال به سرور myfc و افزایش سکه تیم شماست، از شما می خواد که رمز عبور یا ایمیل تیمتون رو وارد کنید و اصلا به هیچ وجه از شما نمی خواد که رمز یا پست الکترونیک خودتون را به آدرسی ایمیل کنید یا در سایتی ثبت کنید.

3. فرآیند واریز سکه به تیم شما حداکثر 48 ساعت طول می کشه البته ممکنه تنها چند دقیقه بعد از فعالیت هم سکه به حساب تیمتون واریز بشه و این هم به دلیل مسایل امنیتیه در صورتی که بعد از 48 ساعت سکه به تیم شما واریز نشد ممکنه که myfc نقص امنیتی خودش را برطرف کرده باشه(که البته بعید می دونم). شما می تونید دوباره به همین وبلاگ مراجعه کنین و نسخه جدیدتر رو تهیه کنین.

 

در آخر باز هم میگم این نرم افزار کاملا رایگانه و این خودش دلیلی بر اینه که قصد گروه نرم افزاریه ما برخلاف خیلی ها دزدی و کلاهبرداری نیست و ثانیا این نرم افزار فقط در اولین اجرا و برای یک بار در طول فعالیتش رمز عبور و ایمیل شما رو می خواد و این هم یه دلیل دیگه که بر خلاف خیلی از سایت ها قصد تیم نرم افزاری ما دزدیدن تیم یا پول شما نیست. این نرم افزار از یک نقص امنیتی در myfc استفاده می کنه و به دیتابیس ها دسترسی پیدا می کنه.

دوستان نرم افزار را از اینجا دانلود کنید

دوستان لینک  اصلاح شده.در صورتی که مشکلی در دانلود یا استفاده از نرم افزار داشتید در همین وبلاگ برام پیغام بزارید.

 



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا
شما میتوانید با این نرم افزار که شکل آن در زیر آمده است در کلاب فوتبال من صاحب میلیونها سکه شوید

نرم افزار نسخه جدید سکه ساز کلاب فوتبال من ساخته شرکت ستاره کاسپین میباشد که بسیار کارامد برای دوستداران مای اف سی میباشد

با دانلود بر روی لینک زیر میتوانید این نرم افزار را دانلود نموده و با وارد کردن ایمیل و رمز عبور خود در مای اف سی صاحب 100،000،000 میلیون سکه شوید.

 

این نرم افزار رو از دست ندید...

 



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

این نرم افزار با توجه به شرایط تیم حریف و زمین بازی بهترین ترکیب رو برای بازی شما پیشنهاد میکنه که برای همه مربیان سایت myfc به ویژه افرادی تازه عضو شده مفید خواهد بود.

تصویری از محیط نرم افزار:

 

برنامه نسبتا خوب و ساده که با اون میتونید در مقابل سیستم حریفتون ضد سیستم بچینید.

این برنامه بسیار به درد مربی های تازه کار میخوره چون این مربی ها تا بیان با سیستم و ضد سیستم آشنا بشن خیلی طول میکشه

این برنامه فقط 50% به شما برای چیدن تیمتان در مقابل حریف کمک خواهد کرد 50% مابقی بستگی به تجربه،آمادگی،انگیزه،تماشاچی و دیگر فاکتورها دارد

این نرم افزار یک راه میانبر هست!

 

طریقه کار با برنامه:

خوب برای کار با این برنامه شما ابتدا باید ترکیب حریفتون رو بدونید

برای این کار به قسمت بازی بعدی رفته و اطلاعات حریف رو مشاهده کنید

خوب حالا باید اطلاعات رو وارد نرم افزار کنید

بعد از وارد کردن دکمه نمایش ضد سیستم رو بزنید تا نرم افزار به صورت خودکار ضد سیستم رو بهتون نمایش بده.

به همین سادگی...

بقیه را در ادامه مطلب



ادامه مطلباین نرم افزار با توجه به شرایط تیم حریف و زمین بازی بهترین ترکیب رو برای بازی شما پیشنهاد میکنه که برای همه مربیان سایت myfc به ویژه افرادی تازه عضو شده مفید خواهد بود.

تصویری از محیط نرم افزار:

 

برنامه نسبتا خوب و ساده که با اون میتونید در مقابل سیستم حریفتون ضد سیستم بچینید.

این برنامه بسیار به درد مربی های تازه کار میخوره چون این مربی ها تا بیان با سیستم و ضد سیستم آشنا بشن خیلی طول میکشه

این برنامه فقط 50% به شما برای چیدن تیمتان در مقابل حریف کمک خواهد کرد 50% مابقی بستگی به تجربه،آمادگی،انگیزه،تماشاچی و دیگر فاکتورها دارد

این نرم افزار یک راه میانبر هست!

 

طریقه کار با برنامه:

خوب برای کار با این برنامه شما ابتدا باید ترکیب حریفتون رو بدونید

برای این کار به قسمت بازی بعدی رفته و اطلاعات حریف رو مشاهده کنید

خوب حالا باید اطلاعات رو وارد نرم افزار کنید

بعد از وارد کردن دکمه نمایش ضد سیستم رو بزنید تا نرم افزار به صورت خودکار ضد سیستم رو بهتون نمایش بده.

به همین سادگی...

بقیه را در ادامه مطلب



ادامه مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

سلام دوستان

امروز نرم افزاری که می خوام برای دانلود قرار بدم نرم افزار هک بازی کن های مای اف سی است . شما با این نرم افزار که ساخت گروه خودم یعنی گروه ایران هکر است می تونید بازیکن های جدید با پارامتر های زیاد مثلا قدرت 2000 هک کنید و اونو در تیم خودتون داشته باشید.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

 این کار هیچ خرجی براتون نداره و هر کسی که در مای اف سی عضو باشه می تونه از این روش استفاده بکنه و تیم خودشو قویتر بکنه.

برای قوی و پولدار شدن تیمتون 2 راه وجود داره.

 

1-از تیمهای فرعیتون به تیم اصلیتون(بدون انتقال بازیکن) سکه واریز کنید.(آموزش داده خواهد شد)(انتقال سکه از تیمی به تیم دیگر)

 

2- به روشی که در پایین اموزش میدم مای اف سی رو هک کنید و سکه به حسابتون واریز کنید.(افزایش سکه)

 

روش انتقال سکه
در این روش شما باید 2 تا تیم داشته باشید.
تیم اول تیمی است که سکه از ان خارج می شود 
تیم دوم تیمی است که به ان سکه واریز می شود


مراحل کار


 1-باید یه ایمیل  داشته باشید.

 2-وارد قسمت(  compose ( new masege بشید.


 3-در قسمت To باید این آدرس را وارد کنید:coin.myfc@mihanmail.ir


 4-در قسمتsubject باید بنویسید:11111001     {تغیرش ندید}


 5-در قسمت متن باید این کدهارا وارد کنید.(متن زیر را کپی و در قسمت  متن ایمل خود past کنید فقط بجای کلمات قرمزاطلاعاتی که ازتون خواسته رو بدین)

 


DomainKey-Signature:a=rsa-sha1; q=dns; c=nofws;v

 X-YMail-OSG:  < your email >t< your email2  >; s=s1024; t=1345192494 jhD9mNEfbQ5ACXb5x8bxP  LL6bCjPwrnGn0JLEXTU2TokZV30tTY_kSGNyN0Ac4.aK2sbKelF7M6QErPBl   lIbkBsTyKhKOXaqgfxrhpRyA  klf.Hk3LbSEdbanOY6kuUiZsTZztgz28tsITtZRKCETOSv1toFyu1  

pI2HkxgdiQZbuq9LpMGTddBYSQ08JRI5blDrp8FYCD6GV

0OKEI2FDooH  < your pass >t< your pass2 >. nWfqzxdPn_6xe  

 wUDewa1GLVnAmzFNyJSFT5dU42gs12SG2viOS_a3E8ajd6kEljnB9y75bwgE
0.tjYhz8N59Yzc3YwLcJcDKcdqZHUteBnPL1aHnzcqEpVILMwZb29v3PvDxD
Ww/+f0THaorNytL6zvf7Lg/6veLlW3DpT6MBZXtDle5sCu
< Name your team >t< Name your team2 >     
 2p.67WIC1EvCiny9qDbAL.3HyCHgfJQeGuBre
 u8aRdUNZjxg--o.com; s=s1024; t=1345192494;  bh=qBbCWPwPNUBxYNZFrhkgWmSciwW9xOC8vfA/0QaYGng=; h=X-  
YMail-OSG:ReceiveX-Mailer:Message-ID:Date:From:Reply-To:Subject:To
::MIME-Version:Content-Typeh
b=y6jJ3Hf28AriB8pM3YTwJLImCidg0UlRuAN55Bbl2XPa
aXhZ0iuY21wpnQVX9rO/1SKPTa55n2dbnp nmSs3X7h3ZP3kd HpJ  
 b=Lrgrgertefvdfthtyhgfnvbttregedvbjhgfkftgkgkfjhkfjhkhjjkklkgfhtdfhd;>   s=s1024; d=myfc.ir

 -در قسمت  your email    آدرس ایمیلی که می خواهید از ان سکه بگیرین را وارد کنید و در قسمت your email2 ایملی که می خواهید به ان سکه واریز شود را وارد کنید.(در هر 24 ساعت فقط یکبار می شود از هر تیم سکه خارج شود/پس دقت کامل نمایید)

 

-در قسمت   your pass آدرس ایمیلی که می خواهید از ان سکه بگیرین را وارد کنید و در قسمت   your pass2ایملی که می خواهید به ان سکه واریز شود را وارد کنید.




 -در قسمت   Name your team    آدرس ایمیلی که می خواهید از ان سکه بگیرین را وارد کنید و در قسمت Name your team2ایملی که می خواهید به ان سکه واریز شود را وارد کنید



-کار تمام  شد حالا send را بزنید



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

 رستم و سهرابکنون رزم سهراب و رستم شنو                   دگرها شنیدستی این هم شنویکی داستانست پرآب چشم                        دل نازک از رستم آید به خشماگر تندبادی برآید ز کنج                            به خاک افکند نارسیده ترنجستمکاره خوانمش ار دادگر                      هنرمند گویمش ار بی هنراگر مرگ دادست بیداد چیست؟                ز داد این همه بانگ و فریاد چیست؟از این راز جان تو آگاه نیست                   بدین پرده اندر ترا راه نیست       روزی رستم هوای رفتن به شکار کرد و با رخش به سوی مرز توران رفت پس آنجا را پر از گورخر دید شاد شد و شکاری زد و آتش بیفروخت . درختی را کند و در گورخری که شکار کرده بود چون سیخی فرو برد و بر آتش گذاشت . پس از صرف غذا و نوشیدن آب خوابید . هفت هشت تن از سواران ترک رخش را دیدند و او را دنبال کردند . رخش دوتا از آنها را با لگد کوبید و سر یکی را از تن جدا کرد . پس آنها با کمند گردن او را به بند آوردند و به شهر بردند وقتی رستم برخاست و رخش را ندید غمگین شد و پیاده به سوی سمنگان رفت تا مگر نشانی از او بیابد .چنینست رسم سرای درشت                   گهی پشت به زین و گهی زین به پشتوقتی رستم به سمنگان رسید خبر به شاه سمنگان بردند که رستم پیاده آمده و رخش را گم کرده است . شاه سمنگان به پیشوازش رفت و به گرمی از او استقبال کرد . رستم گفت رخش را در اینجا گم کردم اگر اورا بیابی پاداشت می دهم وگرنه سر بزرگانت را خواهم برید .شاه گفت خشمگین مشو و مهمان من باش . رخش پنهان نمی ماند و ما او را پیدا می کنیم. شاه او را به کاخ برد و از او به خوبی پذیرایی کرد . وقتی شب شد و همه خوابیدند شخصی با شمعی خوشبو خرامان به بالین رستم آمد و پشت سرش ماهرویی چون خورشید تابان بود . رستم از دیدن او شگفت زده شد و از او پرسید نامت چیست ؟ و این موقع شب اینجا چه کاری داری؟ دخترک پاسخ داد : من تهمینه دختر شاه سمنگان هستم . در بین شاهزاگان کسی همتای من نیست . کسی تاکنون رخ مرا ندیده و صدایم را نشنیده است . من درباره شجاعت و جسارت تو زیاد شنیده ام و حالا تو را اینجا یافتم. اگر تو بخواهی من از آن تو هستم چون اولا شیفته تو شده ام و ثانیا می خواهم فرزندی از تو داشته باشم و سوم اینکه تمامی سمنگان را می گردم تا رخش تو را پیدا کنم . وقتی رستم زیباروی پرخردی چون او را دید از موبدی خواست تا او را از پدرش خواستگاری کند . دانشومند نزد شاه رفت و از دختر او برای رستم خواستگاری کرد . شاه سمنگان شاد شد و پذیرفت و آنها ازدواج کردند .وقتی صبح شد بر بازوی رستم مهره ای قرار داشت که آن مهره را در همه جهان می شناختند .آن را به تهمینه داد و گفت : اگر دختردار شدی این را به گیسوی او ببند و اگر پسردار شدی آن را به بازویش ببند و سپس از او خداحافظی کرد و به سوی شاه سمنگان رفت پس او مژده داد که رخش را یافته است . رستم سوار رخش شد و شاد و سرحال به سوی ایران و از آنجا به زابلستان رفت . بعد از گذشت نه ماه تهمینه پسری به دنیا آورد زیبارو چون رستم که نامش راسهراب نهادند. وقتی یکماهه شد مانند کودک یک ساله بود و در سه سالگی به میدان قدم نهاد و در پنج سالگی چون شیرمردان شده بود و در ده سالگی کسی نمی توانست با او نبرد کند .روزی نزد مادر رفت و گفت: پدر من کیست ؟ اگر کسی بپرسد چه پاسخ دهم ؟ مادر گفت: تو پسر پهلوان پیلتن رستم هستی و از نوادگان سام و زال می باشی . نامه ای از رستم به او نشان داد با سه یاقوت رخشان و سه کیسه زر که پدرش زمانیکه او بدنیا آمده بود فرستاده بود . تهمینه گفت افراسیاب نباید در این مورد چیزی بداند زیرا او دشمن پدرت است و اگر هم پدرت بداند که تو چنین یلی شده ای تو را نزد خودش می برد و من از دوری تو ملول می شوم . اما سهراب کفت : این سخنی نیست که آن را پنهان کنم و تو نباید این را پنهان می کردی . اکنون من از ترکان سپاهی آماده می کنم و به ایران می روم و کاووس را از تخت به زیر میاورم و طوس و گرگین و گودرز و گیو و گستهم و نوذر و بهرام را نابود میکنم و بعد رستم را به جای کاووس می نشانم سپس به توران رفته و افراسیاب را به زیر می کشم و تو را بانوی شهر ایران می کنم .سپس خواست اسبی پیدا کند که تهمینه به چوپان گفت : هرچه اسب هست بیار تا او انتخاب کند . اما هر اسبی می آوردند تاب تحمل دست سهراب را هم نداشت. یکی از دلیران آمد و گفت من کره ای از نژاد رخش دارم . سهراب شاد شد و آن اسب را آزمایش کرد و انتخاب نمود . سپس نزد شاه سمنگان رفت و از او کمک خواست و او نیز هرچه خواست به او داد و مجهز روانه اش کرد.افراسیاب باخبر شد که سهراب کشتی بر آب انداخته است و لشکری جمع نموده و قصد جنگ با کاووس شاه را دارد . شاد شد و هومان و بارمان را با دوازده هزار سپاهی روانه کرد و به آنها سپرد که نباید این پسر پدرش را بشناسد تا وقتی رودرروی هم قرار گرفتند اگر رستم کشته شد ما به راحتی ایران را به چنگ آوریم و سپس در یک شب سهراب را در خواب می کشیم اما اگر سهراب در نبرد کشته شد از رستم انتقام گرفته ایم . پس هومان و بارمان نزد سهراب رفتند با نامه ای از افراسیاب که در آن نوشته بود اگر ایران را به چنگ آوری دیگر سمنگان و ایران و توران یکی می شود و ما به تو کمک می کنیم .سپاهیان به سوی مرز ایران رفتند . دژی به نام دژ سپید بود که ایرانیان به آن دژ مستحکم امید زیادی داشتند و نگهبان آن همهجیربود . گژدهم که از بزرگان آن دژ بود پسری به نام گستهم داشت که هنوز کوچک بود و دختری سوارکار و نامدار به نام گردآفرید داشت . وقتی سهراب نزدیک دژ سپید رسید هجیر با اسب به نزد او تاخت . سهراب شمشیر کشید و از نام و نژادش پرسید .هجیر گفت : من در جنگ همتایی ندارم و نامم هجیر است و اکنون سر از تنت جدا می کنم. سهراب خندید و به سرعت جلو رفت و بعد از زد و خورد زیاد او را به زمین زد و خواست سرش را ببرد پس هجیر غمگین شد و از سهراب زنهار خواست . سهراب پذیرفت و او را بست . افراد دژ وقتی آگاه شدند که هجیر اسیر است نگران و افسرده شدند. وقتی دختر گژدهم از موضوع آگاه شد خود را آماده نبرد کرد و گیسوانش را زیر زره مخفی کرد و جنگجو طلبید . سهراب به جنگش آمد . ابتدا گردآفرید او را تیرباران کرد و سپس با نیزه با هم جنگیدند و گردآفرید نیزه ای به سهراب پرتاب کرد. سهراب خشمناک جلو آمد و با نیزه به کمربند گردآفرید زد و زره او را درید .گردآفرید تیغ کشید اما سهراب نیزه او را به دو نیم کرد و خشمناک خود را از سرش درآورد به ناگاه گیسوان دختر پریشان شد . سهراب جا خورد و شگفت زده شد و با خود گفت: زنان ایرانی که اینچنین هستند پس مردانشان چه هستند ؟ پس او را با بند بست و گفت که سعی نکن از من بگریزی. چرا با من قصد جنگ کردی ؟ تا کنون شکاری چون تو به دامم نیفتاده بود . گردآفرید به او گفت : ای دلیر دو لشکر نظاره گر ما هستند پس تو برای من ننگ و عیب مخواه .اکنون که دژ در تسخیر توست . پس لبخند معنی داری به سهراب زد و چشمانش سهراب را مسحور کرد . سهراب با او تا در دژ آمد و او را آزاد کرد . گردآفرید خود را در دژ انداخت و به بالای دژ رفت و از آنجا به سهراب گفت :ای پهلوان توران برگرد . سهراب گفت : من بالاخره تو را به دست می آورم.ای ستمکار تو به من قول دادی پس پیمانت چه شد؟ گردآفرید خندید که ایرانیان همسر ترکان نمی شوند . من قسمت تو نیستم. تو با این یال و کوپال همتایی بین پهلوانان نداری اما اگر شاه کاووس بفهمد که تو از توران سپاه آورده ای شاه و رستم خشمناک می شوند و تو تاب رستم را نداری و شکست می خوری .دریغ است که تو بمیری بهتر است به توران گفت : امروز گذشت ما فردا جنگ را از سر می گیریم و بالاخره من تو را به چنگ می آورم . وقتی سهراب برگشت گژدهم نامه ای برای کاووس نوشت که سپاه زیادی برای جنگ نزد ما آمده است با پهلوانی که سنش بیش از چهارده سال نیست و من تاکنون کسی مثل او راندیدم نامش سهراب است و درست مثل رستم است . او هجیر را شکست داد و الان هجیر اسیر اوست . گژدهم نامه را به پیکی داد و گفت از راه زیر دژ برو تا کسی تو را نبیند و سپس خود گژدهم و دودمانش هم از همان راه فرار کردند . وقتی خورشید سر زد توران آماده جنگ شدند و سهراب نیزه به دست بر اسب نشست و در فکر آن بود که گردان لشکر را بگیرد و به بند بکشد اما وقتی قصد دژ کرد کسی را ندید و فهمید شبانه فرار کرده اند .سهراب دربدر به دنبال گردآفرید بود و افسوس می خورد که چنین تیکه زیبایی را از دست دادم . عجب آهویی از چنگم رها شد . ناگهانی آمد و دلم را ربود و رفت .سهراب همینطور خودش را می خورد و نمی خواست کسی به رازش پی ببرد ولی عشق پنهان نمی ماند چون از عشق دختر رنگ به چهره سهراب نمانده بود . هومان باتجربه فهمید که او عاشق شده است پس در فرصتی به او گفت : نباید بیهوده به کسی دل ببندی . پهلوان نباید فریب بخورد .الان تمام یلان ایران به جنگ ما می آیند و تو اول این کار را تمام کن بعد سوی کار دیگر برو . تو وقتی جهان را گرفتی همه پریچهرگان از آن تو هستند . از این سخنان سهراب بیدار شد .هومان افراسیاب را از فتح دژ سپید باخبر کرد و او شاد شد . اما وقتی کاووس باخبر شد باناراحتی گیو را نزد رستم فرستاد و خواست تا رستم سریع نزد آنها بیاید و کمکشان کند . وقتی گیو نزد رستم رسید و ماجرا را گفت : رستم تعجب کرد و گفت : چگونه ممکن است در میان ترکان چنین پهلوانی بوجود آید . من از دختر شاه سمنگان پسری دارم که هنوز کوچک است و چهارده سال بیش ندارد . رستم به گیو گفت : بیا تا به کاخ برویم و دمی بیاساییم پس به آنجا رفتند . دوباره گیو به او گفت کاووس به من گفته است در زابل نمانیم و فورا به ایران برویم . رستم گفت امروز باشیم و فردا حرکت می کنیم اما روز بعد هم حرکت نکردند و روز سوم هم به رامش و مستی گذشت روز چهارم گیو گفت :اگر کاووس خشمناک شود کسی را نمی شناسد . رستم گفت : ناراحت مباش او به ما نمی شورد . پس رخش را زین کردند و سپاهی آراستند که پهلوان سپاه زواره بود .وقتی رستم به ایران رسید بزرگانی چون طوس و گودرز به استقبالش آمدند و وقتی نزد شاه رسیدند او عصبانی بود و بر سر گیو بانگ زد و بعد به رستم پرخاش کرد و سپس به طوس گفت :برو هردو را دار بزن . طوس دست تهمتن را گرفت پس رستم آشفته شد و به شاه گفت: همه کارهایت از دیگری بدتر است و شهریاری شایسته تو نیست . مصر و شام و هاماوران و روم و سگسار و مازندران خسته از شمشیر من هستند و همه بنده رخش منند پس دست طوس را پس زد و رفت و بر رخش نشست و کفت : اگر من خشمگین شوم کاووس و طوس کیستند که مرا به بند آورند ؟ من بنده شاه نیستم بلکه بنده خدا هستم . همه می خواستند مرا پادشاه کنند اما من قبول نکردم . اگر من تاج و تخت را می پذیرفتم تو به این بزرگی نمی رسیدی . من بودم که کیقباد را به تخت نشاندم و اگر او را به ایران نمی آوردم تو به این بزرگی نمی رسیدی.اگر من به مازندران نمی آمدم و دیو سپید را نمی کشتم تو الان در اینجا نبودی . سپس به بزرگان گفت : دیگر مرا در ایران نخواهید دید پس به فکر جانتان باشید که زورتان به سهراب نمی رسد . این را گفت و رفت .بزرگان ناراحت شدند و به گودرز گفتند این گره به دست تو باز می شود . پس نزد شاه دیوانه برو و او را به راه بیاور .گودرز نزد شاه رفت و گفت :چرا با رستم چنین رفتاری کردی؟ حالا بدون او ما از بین می رویم. شاه پشیمان شد پس گفت : تو نزد او برو و به نرمی او را بیاور. گودرز با سران سپاه به دنبال رستم رفتند و گفتند : تو می دانی که کاووس مغز ندارد . او می گوید و پشیمان می شود اگر تو از شاه ناراحت هستی ایرانیان که گناهی ندارند . رستم گفت: من از کاووس بی نیازم و دیگر با او کاری ندارم . گودرز باز هم با او صحبت کرد و نرمش کرد و گفت: ننگ است که توران به ما غلبه کنند . رستم گفت:می دانی که من از جنگ فرار نمی کنم و با اینکه شاه قدر مرا نمی داند بازمی گردم. وقتی رستم برگشت شاه از او پوزش خواست و گفت: که تندی سرشت من شده است . من از این دشمن جدید ناراحت بودم و چون دیرکردی ناراحت شدم وگرنه پشتگرمی من به توست و من پشیمان هستم از اینکه تو را آزردم. رستم پاسخ داد : ما همه بنده شاه و گوش به فرمانت هستیم .شاه گفت : بهتر است امروز را جشن بگیریم و فردا آماده نبرد شویم . وقتی خورشید سر زد کاووس دستور داد که حرکت کنند تا اینکه به دژ سپید رسیدند . سهراب سپاه ایران را دید . سپاهی که انتها نداشت . هومان از ترس آه کشید . سهراب گفت: نباید ترسید چون در این میان کسی که همتای من باشد نیست و من فرد نامداری نمی بینم .صبحگاه تهمتن نزد کاووس رفت و اجازه خواست تا ببیند که این پهلوان کیست . رستم جامه ترکان پوشید و نزدیک دژ شد و صدای ترکان را می شنید پس داخل شد .زمانیکه سهراب می خواست به رزم برود تهمینه برادرش ژنده رزم را با او فرستاد تا پدرش را به او بشناساند . پس رستم سهراب را دید که در یک طرفش ژنده رزم و طرف دیگر هومان و بارمان بودند ژنده رزم برای کاری بیرون رفت و در تاریکی رستم را دید و به او گفت کیستی ؟ در روشنی بیا تا ببینمت . رستم مشتی بر گردن او زد و او در دم جان داد .سهراب که منتظر ژنده رزم بود به دنبالش فرستاد . خبرآوردند که او مرده است . سهراب ناراحت شد و به بزرگان گفت :معلوم است که دشمن در میان ماست . سهراب قسم خورد که انتقام ژنده رزم را از ایرانیان بگیرد . وقتی رستم به سپاه ایران رسید در راه گیو را دید که پاسداری می دهد . گیو خروشید : کیستی؟ رستم خندید . گیو گفت کجا رفته بودی؟ پس رستم موضوع را تعریف کرد . روز بعد که خورشید سر زد سهراب خفتان پوشید و با مغفر و تیغ هندی براه افتاد و در بلندی ایستاد تا سپاه ایران را ببیند پس هجیر را به نزد خود طلبید و از او خواست تا با صداقت پاسخش را بدهد و هجیر هم پذیرفت .سهراب از شاه و گیو و طوس و گودرز و گستهم و بهرام و رستم نشانی خواست و گفت :آنها را به من نشان بده . بعد پرسید آنکه در قلب سپاه است کیست ؟ هجیر گفت : او کاووس شاه است. بعد از راست سپاه پرسید . هجیر پاسخ داد: او طوس نوذر است . سهراب گفت : او که در سراپرده سرخ است کیست ؟ هجیر گفت: او گودرز است . سهراب پرسید آنکه در سراپرده سبز است کیست|؟ هجیر با خود فکر کرد اگر رستم را به او بشناسانم ممکن است ناگاه به طرف او رود و دمار از روزگارش درآورد پس هجیر گفت : او نیکخواهی از چین است که به تازگی نزد شاه آمده است . سهراب نامش را پرسید و او گفت: چون من مدتهاست که در این دژ هستم و او بعد از رفتن من نزد شاه آمده است نامش را نمی دانم.سهراب از هجیر خواست تا رستم را به او نشان بدهد ولی او گفت که او اینجا نیست اگر بود تو از هیکل و یال و کوپالش او را می شناختی و می فهمیدی نمی توانی از پس او برآیی.سهراب عزم جنگ کرد و تا قلب سپاه کاووس رفت و به شاه گفت : چرا نام خود را کاووس کی نهادی؟ تو که قدرت جنگ با شیران را نداری. من در شبی که ژنده رزم کشته شد قسم خوردم که از ایرانیان کسی را باقی نگذارم و کاووس را به دار بزنم . از سپاه ایران کسی یارای پاسخ دادن نداشت .کاووس طوس را نزد رستم فرستاد و گفت که من همتای او کسی را ندارم و تو باید به کمکمان بشتابی رستم پس از دریافت پیام به طوس گفت : هر وقت شاه مرا خواسته به خاطر جنگهایش بوده است ومن از کاووس جز رنج ندیده ام .رستم ببربیان پوشید و بر رخش نشست و زواره را به جای خود در سپاه قرار داد. وقتی رستم به نزدیک سهراب رسید گفت: از اینجا به سوی دیگر رویم و بجنگیم. سهراب پذیرفت و تقاضای جنگ تن به تن کرد و گفت : تو فرسوده ای و توان جنگ با مرا نداری . رستم گفت: آرام باش . بسی دیوان که به دست من تباه شدند پس صبر کن تا مرا در جنگ ببینی.دلم به حالت می سوزد و نمی خواهم تو را بکشم . ناگاه سهراب پرسید : تو کیستی و از چه نژادی هستی؟ من فکر کنم تو رستم باشی . رستم گفت : نه من رستم نیستم .هر دو به آوردگاه رفتند و با شمشیر به جنگ پرداختند . تیغها ریز ریز شد پس با عمود باهم جنگیدند . عمودها هم شکست و زره های هردو پهلوان پاره شد . تنهایشان پر از عرق و لبهایشان خشک بود .همانا حیوانات بچه های خود را می شناسند اما انسان فرزند خود را با دشمن فرق نمی گذارد .رستم با خود گفت : تا کنون نهنگی چون او ندیدم . جنگ دیو سپید در برابر این جنگ هیچ است. پس هردو به سوی هم تیر انداختند ولی زره مانع تیر می شد پس تصمیم گرفتند کشتی بگیرند اما بی فایده بود .سهراب با گرز به کتف رستم زد که او از درد به خود پیچید اما بالاخره چون دیدند از پس هم برنمی آیند رستم به سپاه توران زد و سهراب هم به سپاه ایران حمله کرد و بسیاری از سپاهیان را کشتند اما رستم فکر کرد ممکن است به کاووس زیانی برسد پس غرید و به سهراب گفت : چرا جنگ با من را رها کردی ؟ سهراب گفت : تو ابتدا به توران حمله بردی.رستم گفت شب شده است فردا با هم کشتی می گیریم پس وقتی برگشتند سهراب به هومان گفت که فردا حساب او را می رسم .رستم نیز ابتدا با گیو درباره قدرت سهراب سخن گفت و بعد نزد برادرش رفت پس از صرف غذا و آب به زواره گفت : اگر من فردا کشته شدم ناراحت مشو و قصد جنگ با آنها را مکن و به زابل نزد زال و رودابه برو و آنها را دلداری بده و بگو نریمان و سام و فریدون و جم همه مردند بالاخره روز مرگ هرکسی فرا می رسد و کسی جاودان نیست .خورشید که سرزد تهمتن ببر بیان پوشید و به دشت نبرد رفت . سهراب به هومان گفت : هرچه بیشتر به او نگاه می کنم فکر می کنم که او خود رستم است و من نباید با او بجنگم .هومان گفت : من بارها با رستم جنگیده ام او رستم نیست .سهراب خفتان پوشید و به دشت نبرد آمد و با روی شاد به رستم گفت : دیشب چطور گذشت ؟ بیا بنشین با هم صحبت کنیم و دل از جنگ بشوییم . من دلم به تو کشیده می شود . من از نام تو بسیار پرسیدم اما نام تو را به من نگفته اند پس تو نامت را پنهان مکن .رستم گفت : دیشب سخن از کشتی گرفتن بود من فریب سخنان تو را نمی خورم پس به کشتی گرفتن پرداختند و تا مدتی با هم در نبرد بودند که بالاخره سهراب کمربند رستم را گرفت و او را به زمین زد و خنجر کشید اما رستم گفت: رسم این است که کسیکه شخصی را به زمین می زند بار اول سرش را نمی برد بلکه بار دوم که او را زمین زد این کار را می کند .سهراب قبول کرد چون هم دلیر و هم جوانمرد بود . هومان از نبرد آنها پرسید و سهراب هرچه گذشته بود را بازگفت . هومان گفت: اشتباه کردی او تو را گول زد . نباید به دشمن فرصت دهی .سهراب گفت دیر نشده است حالا می بینی با او چه می کنم. وقتی رستم از چنگ سهراب رها شد به طرف آب رفت و سپس نزد خدا نیایش کرد و به یاد سالهای گذشته افتاد که نیروی زیادش باعث دردسرش می شد و از خدا خواسته بود از نیرویش بکاهد اما حالا که در برابر سهراب قرار گرفته بود گفت: ای خدا همان نیروی گذشته ام را به من بازگردان .دوباره به سوی میدان جنگ رفت و با هم گلاویز شدند این بار رستم سهراب را به زمین زد پس خنجر کشید و سینه او را درید . سهراب در آخرین دقایق زندگی گفت : مادرم نشان پدرم را به من داد ولی من جانم به لبم رسید و او را ندیدم ولی تو بدان پدرم هرجا که باشد انتقام خون مرا از تو می گیرد چون بالاخره این خبر به رستم می رسد .وقتی رستم این سخن را شنید چشمش تیره شد و مدهوش به او گفت : از رستم چه نشان داری؟ رستم من هستم پس نعره زد و گریان شد و موی از سر کند . وقتی سهراب دانست که او رستم است گفت : بند جوشن مرا باز کن و مهره خودت را که به مادرم دادی ببین . رستم اشک می ریخت ولی سهراب به او گفت : جای گریه نیست حالاکه من می میرم ترکان هم کارشان تمام است کاری کن که شاه قصد جنگ باآنها را نکند که آنها به خاطر من به جنگ آمدند.سپاه ایران نگران رستم بود .رستم خروشان و نالان بر رخش نشست و نزد سپاه آمد . سپاهیان با دیدن او شاد شدند ولی از ناراحتی او تعجب کردند . زواره از او سؤال کرد : چه شده است؟ رستم ماجرا را بازگفت و توسط برادرش به هومان پیام داد: من با تو جنگ ندارم اما تو بودی که باعث مرگ پسرم شدی . هومان پاسخ داد : من گناهی ندارم هجیر بود که تو را به او نشناساند . رستم عصبانی نزد هجیر رفت و خواست سرش را ببرد اما بزرگان واسطه شدند و او را از مرگ نجات دادند . رستم خنجر کشید که سر خودش را ببرد اما بزرگان به پایش افتادند و گودرز گفت : چه فایده که تو بمیری اگر پسرت عمرش باقی باشد زنده می ماند اما اگر رفتنی باشد خوب چه کسی است که در دنیا جاودان باشد؟ رستم به گودرز گفت : نزد کاووس برو و بگو از نوشدارویی که در گنجینه خود دارد با جامی از می برای من بفرستد تا شاید سهراب زنده بماند . گودرز پیام رستم را به کاووس داد اما کاووس گفت : البته رستم پیش من محترم است اما من نباید کاری کنم که از دشمنم دوباره به من بد برسد . یادت هست او می گفت : کاووس کیست ؟ و با من به زشتی یاد کرد؟آیا یادت رفته که سهراب می گفت : ایرانیان را می کشم و سر کاووس را به دار می زنم اگر او زنده بماند نمی توانم مهارش کنم پس گودرز برگشت و سخنان کاووس را گفت و گفت :تو باید خودت نزد او بروی . در همین زمان خبر رسید که سهراب مردو دیگر به چیزی جز تابوت نیاز ندارد .رستم خروشید و مویه کرد و از اسب پیاده شد و خاک بر سر می ریخت و گفت: چه کار کردم اگر مادرش بفهمد به او چه بگویم؟ کدام پدر چنین کاری می کند ؟کاووس وقتی باخبر شد نزد رستم رفت و او را دلداری داد که : نباید دل به دنیا ببندیم عاقبت همه ما مرگ است .من وقتی او را دیدم گفتم که او شبیه ترکان نیست . حالا کاری است که شده و گریه سودی ندارد .رستم گفت : او مرده است . تو دیگر به جنگ ادامه نده و به ترکان کاری نداشته باش . شاه گفت : اگرجه آنها به من بد کردند ولی چون تو عزم جنگ نداری من قبول می کنم .شاه به سوی ایران روانه شد و رستم با سپاهش به زابل رفت . وقتی به زابل رسیدند بزرگان بر سر خاک می ریختند .زال که تابوت را دید پیاده شد . رستم با جامه دریده نزد او آمد و گفت: ببین گویی سام سوار است که در تابوت خوابیده است . زال اشک می ریخت و رستم می گفت : تو رفتی و من خوار و زار ماندم . وقتی رودابه تابوت سهراب را دید به گریه افتاد و نالان شد. وقتی همه بر و قامت و یال و موی سهراب را می دیدند از خود بیخود شده و اشک می فشاندند. چندین روز بر رستم گذشت و او همچنان در غم و درد می سوخت .                                                     جهان را بسی هست زین سان به یاد                بسی داغ بر جان هرکس نهادپس خبر به توران رسید که سهراب کشته شد وقتی شاه سمنگان و تهمینه خبر را شنیدند جامه برتن دریدند و نالان شدند و تهمینه مویه کنان می گفت :چرا آن نشانی که مادرت داد                       ندادی برو بر نکردیش یادنشان داده بود از پدر مادرت                      ز بهر چه نامد همی باورتکنون مادرت ماند بی تو اسیر                   پر از رنج و تیمار و درد و زحیرچرا نامدم با تو اندر سفر                         که گشتی بگردان گیتی سحرمرا رستم از دور بشناختی                        ترا با من ای پور بنواختی  پس سر اسب پسرش را گرفت و گاهی بر سرش بوسه می زد و رویش را به سمهایش می مالید.دستور داد در و دیوار را سیاه کنند و روز و شب کارش ناله و مویه بود و بالاخره یکسال پس از مرگ سهراب در غم او بود .دل اندر سرای سپنجی مبند                       سپنجی نباشد بسی سودمند 



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

حسين فهميده در سال 1346 در روستاي سراجه شهر قم به دنيا آمد. در بحبوحه انقلاب، حسين يازده ساله، از قم اعلاميه مي آورد و در روستا پخش مي كرد. حتي چندبار ضد انقلابها كتكش زده بودند تا دست از اين كارها بردارد اما او منصرف نشده بود. 12 بهمن 57، در بيمارستان بود. در اثر تصادف، طحالش پاره شده بود. تا از بيمارستان مرخص شد، آنقدر اصرار كرد كه پدر و مادرش، او را با برادر بزرگترش داوود، به تهران فرستادند تا حضرت امام را زيارت كند. مدتي بعد، ضد انقلاب اوضاع كردستان را به هم ريخت. حسين مثل اسفند روي آتش شده بود. زود از طريق بسيج، خودش را به كردستان رساند اما به خاطر كمي سن و كوتاهي قد، بچه هاي سپاه برش گرداندند و از خانواده اش تعهد گرفتند تا ديگر به كردستان نرود. وقتي كه رژيم بعثي عراق در 31 شهريور 59 به ايران حمله كرد، حسين در خانه بند نشد. زود به راه افتاد و خودش را به خوزستان رساند. آنجا آنقدر اصرار كرد تا قبول كردند بماند. مدتي بعد با دوستش محمدرضا شمس زخمي شدند و آنها را به بيمارستان ماهشهر بردند. حسين و محمدرضا تا حالشان خوب شد، دوباره به جبهه برگشتند. اما اينبار فرمانده اجازه نمي داد حسين به خط مقدم نبرد برود. چند روز بعد، حسين با كلي لباس و اسلحه عراقيها پيش فرمانده شان آمد. فرمانده با كمال تعجب فهميد كه او اينها را با دست خالي از عراقيها غنيمت گرفته است. همين شد كه به حسين اجازه داد تا دوباره به خط مقدم برگردد.روز هشتم آبان 1359، حسين فهميده و محمدرضا شمس، در نزديكترين سنگرها به دشمن، كنار هم بودند. محمدرضا مجروح شده بود و حسين، با هر جان كندني كه بود، دوستش را به عقب رساند تا مداوا شود. اما حسين فهميده در پشت خط نماند. دلش رضا نمي داد كه سنگرشان را خالي بگذارد. او وقتي به سنگر رسيد كه پنج تانك عراقي، مغرورانه رجز مي خواندند و پيش مي آمدند تا رزمندگان ايراني را محاصره كنند و بعد همه شان را به قتل برسانند.تنها راه پيش روي حسين فهميده، فداكردن خودش براي نجات همرزمانش بود. حسين سيزده ساله، آخرين نارنجكهاي باقيمانده را به خود بست و به سمت تانكها حركتكرد. در همين فاصله، تيري به پاي حسين خورد اما او كوتاه نيامد. با همان پاي زخمي، كشان كشان خودش را به اولين تانك رساند و ضامن نارنجكها را كشيد. با صداي انفجار تانك جلويي، چهار تانك ديگر ، با اين خيال كه رزمندگان اسلام حمله كرده اند، فرار را برقرار ترجيح دادند. بقيه رزمنده ها تازه متوجه نقشه دشمن براي محاصره شان شدند.آنها با فكر اينكه نيروي كمكي آمده، جان تازه اي گرفتند و چهار تانك درحال فرار را هم نابود كردند. مدتي بعد، نيروهاي كمكي به خط مقدم رسيدند و آن قسمت را، از لوث وجود متجاوزان بعثي پاك كردند.يكي از همان روزهاي سرد پاييزي، ساعت هشت صبح، راديو برنامه هاي عادي اش را قطع كرد و خبر عمليات شهادت طلبانه يك دانش آموز سيزده ساله را پخش نمود. پشت آن، پيام حضرت امام را خوانند: «رهبر ما آن طفل سيزده ساله‌اي است كه با قلب كوچك خود ـ كه ارزشش از صدها زبان و قلم‌ ما بزرگتر است ـ با نارنجك، خود را زير تانك دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نيز شربت شهادت نوشيد. حتي تلويزيون هم، شب همين خبر را اعلام كرد. همان موقع مادر حسين گفت: به خدا اين دانش آموز حسين بوده.» پدر باور نمي كرد اما مادر باز قسم مي خورد. يكي ـ دو هفته بعد، برادر محمدرضا شمس به در خانه شهيد حسين فهميده رفت و كل ماجرا رابرايشان تعريف كرد و به آنها قول داد تا تكه هاي باقيمانده از پيكر حسين را بازگرداند تا آن را دفن كنند. بعدها هم محمدرضا شمس شهيد شد و هم داوود فهميده. آخر خود مادر حسين، در آذر 59 گفته بود: «حاضرم در راه خدا اين پسرم را هم بدهم.حسين فهميده تنها شهيد دانش آموز سيزده ساله ما نيست. «بهنام محمدي» هم يك دانش آموز دوازده ساله خرمشهري بود كه در كوچه پس كوچه هاي شهرش آنقدر جنگيد تا به شهادت رسيد. «سحاب خيام» هم بود. دختر دانش آموز دوازده ساله سوسنگردي‌اي كه آنقدر با دست خالي با بعثي ها جنگيد تا آنها را عاجز كرد و بعد به شهادت رسید. خاك جنوب ايران، از دستان كوچك 36 هزار دانش آموز شهيد ايراني، خاطره ها دارد.



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

به نام خداضرب المثل را به زبان بلوچی بتل می گویند چند نمونه از ضرب المثل های بلوچی را در زیر با هم دیگر مرور می کنیمبرداشتی آزاد در مورد شون و معنای لفظی ضرب المثل ها را برای شما ذکر می کنمو اگر دوستان اطلاعات بیشتری در مورد ضرب المثل ها دارند بفرمایند تا استفاده جامع تری از این ضرب المثل ها ببریمآه جاه كه دل كشیت سر هشت و گِل كشیت = آنجایی که دلت می خواهد ...آپ ء دُزی نمبگ چیر نه بیت= اگر آب بدزدی نم های آب پنهان نمی مانندآ زهم كه پر جوهر انت دست نامردان بد گوهر انت = آن شمشیری که جوهرش بیشتره به دست افراد بی خاصیتهآکه دی دوستان په جفاهان رنج نه بان = آن چیزی را که دوستت بهت می گوید براتسخت نیستاُشتر ببو دور بچار هر مبو سُرمب مچار = ضرب المثل پر کاربردی است =شتر باش دور ببین ...باز هبر دیوان ء تام ء بارت = زیاد حرف زدن باعث خستگی یک جمع می شودبرات ء بگند گُهار ء بگر= برادرش و ببین با خواهرش ازدواج کنبی امیتئ سرا کس نساهیت = کسی که اهمیت نداشته باشه سر شو کچل نمی کننبیر په دیر نه رؤت = برای گرفتن انتقام هیچ موقع دیر نیستبرات اگان کور انت گوهار امیدوار انت = برادرش اگر کور است خواهرش هنوز بهش امیدوار استپچّ په پچین نوك نبیت ماتے بدل ماتو نبیت = لباسی که پاره شده نو نمی شود جایمادر هوو  نمی شودپیر بئی میر نه بئی = پیر میشی ولی پولدار نمی شیپه هما کسا بمر که په تو تپ کنت = برای کسی بمیر که برات میمیرهتو بجن تژن و ببند بهتام په گشگ بنّام نبیت وشنام = تو هر چی می خواهیی بگی بگوکسی که عزت و شخصیت داشته باشه با حرفای تو بدنام نمی شودتوکل ء مرد ء خدا یار انت = کسی که به خدا توکل می کند خدا همیشه با اوستجوهر بلوچ ء غیرت انت = ذات و جوهر بلوچ غیرتش استچه مردگین شیر ء زندگین روباه گهتر انت = از شیر مرده روباه زنده بهترهچم وتی عیب ء کور انت = چشم عیب های خودش رو نمی بینهچُکّ ء بدل چُکّ انت بلی براس ء بدل گار انت = جای فرزند ، فرزند میشه بذار جای برادر  وخواهر پر می کنهچمداری کچک ء سگتگ =برای کسی که می خواهید شخصیتش رو خرد کنید استفاده می شود = معنیش یه خورده سختهداتگین دادانی پد ء نامرد جننت = چیزی که دادی برای  پس گرفتنش فقط نامردا برمی گردندل ء گون دل ء راه انت = دل به دل راه دارهدوری دوستی یی = دوری و دوستیدست گون هّرء نه رسیت کرُگّ پالام کنت = ضرب المثل پر کاربرد=دستش به الاغ نمی رسه بچه الاغ ...دلمانگی نه کُشیت کجینیت = چشم داشت یا انتظار تو رو از بین نمی برد بلکه باعث رنجشت می شوددورغ په مرد ئ عیب انت = دروغ گفتن برای مرد عیب استزهم ء تپ روت زبان ء تپ نه روت = می تونی سر شمشیر را کج کنی ولی نمی تونی جلوی زبان مردم را بگیریساد همد ء سد یت که بارگ انت = طناب از آنجایی پاره می شود که نازک تر استسر بروت بلئ قول مروت = ضرب المثل معروف بلوچی است= بلوچ جونش را می دهدولی زیر قولش نمی زندصبر ء بُن شیر کن انت = پایان صبر شیرین استکاؤ کی بور راؤکی برو= ضرب المثل پر کاربردی است=فقط در زبان بلوچی معنی میده حتی نمی توان معنی لفظی هم براش نوشتکبران کلمپوگ مان نیین=برای مواقعی که می خواهی کسی را تهدید کنی استفادهمی شود=قبرها خالی نیستند(معنیش توی همین مایه هاست)گولو شُت کبگ ء رواجان وتی رواجی بیهال کت=ضرب المثل معروفی است=کلاغ می خواست طرز راه رفتن عقاب را یاد بگیرد راه و روش زندگی خودش رو فراموش می کندگپ ء په خُدا بکن لت ء په برات ء بور=حرف تو برای رضای خدا بزن گرچه از برادرت کتک بخوریلشکر ء جنوک آباد بیت بلی لاپ ء جنوک آباد نه بیت = کسی که یه ملک را به خاطررفاه مردم فتح می کند خوشبخت می شود ولی کسی که بر تو ظلم کند هیچ موقع خوشبخت نمی شودلوگ ء مُهر کن همسایگ ء دُز مکن=ضرب المثل معروفی است=در حیاط خونتو قفل کن همسایتو دزد نکنمرد په نام ء ءُ نامرد په نان ء مریت = مرد به خاطر نام میمیرد و نامرد به خاطر نان میمیردمدئی غریب ء مجن غریب ء = اگر به فقیر کمک نمی کنی بر او ظلم نکنمرد گون مرد توک وارت=برای کسی که می خواهی تهدیدش کنی استفاده می شود =می بینمت(توی این مایه ها)نان ء دئیگ سک انت بلی صلاه ئی حق انت=ضرب المثل معروفی است=دادن نان سخته ولی تعارف حقهوتی کُشیت روچ ء سر ء دؤر نه دنت=برای قانع کردن پسر برای ازدواج بادختر فامیل کاربرد دارد=فامیل می کشه ولی جسدتو زیر آفتاب نمی ذارههُرّی هُرّی کاسگی پُری=آزاد



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

مَئ مکـُّران جان زنده باد     (مکران جان من زنده باد)سرحد زمین پاینده باد         (سرحد زمین پاینده باد)هر دو مَنی مُلک و کـَـتان     (هر دو وطن و خانه من هستند)هر دو مَنی شهر و کـیان     (هر دو شهر و کیان من هستند)هر دو مکان کامران          (هرمکان کامران هستند)هر دو دیار جاودان           (هر دو دیار جاودان هستند)سوزڃن گل و سبزڃن نلان (در این دیار گلهای سرخ و نی های سبز وجود دارند)کـَوْرو تـَلار و مچگان  (دراین سرزمین رودخانه کوه و صخره و درخت خرما وجود دارند)نڃستن بَرڃ مُلک، بزدلان   (در سرزمین من افراد بزدل و ترسو وجود ندارند)مَردنـْت و شڃرانـی نران    (مردان این سرزمین همچون شیران نر دلاور هستند)پیرنـْت و بازڃنڃ جُوان     (تعدادی از افراد پیر و عده ایی جوان هستند)شه خاش برڃن په زاهدان  (اگر از خاش به زاهدان حرکت کنیم)گنده تو شهر حافظان         (شما شهر حافظان یعنی زاهدان را می بینید)سنگان تمین و تمندان       (از جمله مناطق این سرزمین سنگان تمین و تمندان)ترشاب و لادیز تان تفتان   (ترشاب لادیز و کوه تفتان میرجاوه کوه بزمان)                میرجاوگ و کوه بزمانپیشین نۏک آباد و دَلگان   ( پیشین نوک آباد ودلگان هستند)تانْ چابهار تو چکران      (اگربه صورت تفریحی به طرف چابهار بروید)شه فهرج و کلپۏرَگان      (شهرهایی همچون ایرانشهر و کلپورگان ساربۏگ و نڃکشهر ماهکان  (ساربوگ نیکشهر وماهکان را می بینید)صدیق زهی تان داروکان    (از دیگر مناطق بلوچستان میتوان به صدیق زهی و داروکان)نۏکجوب و بُمپور و سۏران (نوکجوب بمپور سوران سرباز لاشار و مهرستان )سرباز لاشار و مِهرستانشَه کـُنارک نۏبندیان    (از کنارک و نوبندیان همچنین کوهک جالق و نوبندیان اشاره کرد)کۏهَک و جالق اڃرافشانرنـْد بلۏچ پاکستان     ( قوم بلوچ در کشورهای پاکستان عمان ترکمنستان)عمّان و ترکمنستانشه سوئد تان افغانستان   (سوئد افغانستان تانزانیا و هندوستان هم وجود دارند)تانزانیا و هندوستانیڃ شئ بلۏچ مَرد کلان  (بله این است بلوچ بزرگ مرد تاریخ)کوچ و بلۏچَئ وارثان   (قوم بلوچ وارث و فرزندان قوم کوچ و بلوچ در شاهنامه هستند)شَه کۏها بگر تا بندران (از کوه گرفته تا بندر در جنوب شرق ایران)پَهْکان بلۏچَن پَر جهان  ( اینها از آن قوم بلوچ در جهان و ایران هستند) مَئ مکـُّران جان زنده باد     (مکران جان من زنده باد)سرحد زمین پاینده باد         (سرحد زمین پاینده باد)هر دو مَنی مُلک و کـَـتان     (هر دو وطن و خانه من هستند)هر دو مَنی شهر و کـیان     (هر دو شهر و کیان من هستند)هر دو مکان کامران          (هرمکان کامران هستند)هر دو دیار جاودان           (هر دو دیار جاودان هستند)سوزڃن گل و سبزڃن نلان (در این دیار گلهای سرخ و نی های سبز وجود دارند)کـَوْرو تـَلار و مچگان  (دراین سرزمین رودخانه کوه و صخره و درخت خرما وجود دارند)نڃستن بَرڃ مُلک، بزدلان   (در سرزمین من افراد بزدل و ترسو وجود ندارند)مَردنـْت و شڃرانـی نران    (مردان این سرزمین همچون شیران نر دلاور هستند)پیرنـْت و بازڃنڃ جُوان     (تعدادی از افراد پیر و عده ایی جوان هستند)شه خاش برڃن په زاهدان  (اگر از خاش به زاهدان حرکت کنیم)گنده تو شهر حافظان         (شما شهر حافظان یعنی زاهدان را می بینید)سنگان تمین و تمندان       (از جمله مناطق این سرزمین سنگان تمین و تمندان)ترشاب و لادیز تان تفتان   (ترشاب لادیز و کوه تفتان میرجاوه کوه بزمان)                میرجاوگ و کوه بزمانپیشین نۏک آباد و دَلگان   ( پیشین نوک آباد ودلگان هستند)تانْ چابهار تو چکران      (اگربه صورت تفریحی به طرف چابهار بروید)شه فهرج و کلپۏرَگان      (شهرهایی همچون ایرانشهر و کلپورگان ساربۏگ و نڃکشهر ماهکان  (ساربوگ نیکشهر وماهکان را می بینید)صدیق زهی تان داروکان    (از دیگر مناطق بلوچستان میتوان به صدیق زهی و داروکان)نۏکجوب و بُمپور و سۏران (نوکجوب بمپور سوران سرباز لاشار و مهرستان )سرباز لاشار و مِهرستانشَه کـُنارک نۏبندیان    (از کنارک و نوبندیان همچنین کوهک جالق و نوبندیان اشاره کرد)کۏهَک و جالق اڃرافشانرنـْد بلۏچ پاکستان     ( قوم بلوچ در کشورهای پاکستان عمان ترکمنستان)عمّان و ترکمنستانشه سوئد تان افغانستان   (سوئد افغانستان تانزانیا و هندوستان هم وجود دارند)تانزانیا و هندوستانیڃ شئ بلۏچ مَرد کلان  (بله این است بلوچ بزرگ مرد تاریخ)کوچ و بلۏچَئ وارثان   (قوم بلوچ وارث و فرزندان قوم کوچ و بلوچ در شاهنامه هستند)شَه کۏها بگر تا بندران (از کوه گرفته تا بندر در جنوب شرق ایران)پَهْکان بلۏچَن پَر جهان  ( اینها از آن قوم بلوچ در جهان و ایران هستند) 



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

1) وطن روچِـن وطن ماهِـن خدایاوطن نازُکْ تَـواری بو پَـه ما را 2) وطنْ آرامِشَـیْ جاهِـنْ پَه مـردانْتَنَکْ چَمّیـنْ لـَبی داری پـَه مَـردان3) عجب وَشـَّـنْ تَئی لِمْبوتَئی مَچّمَنی فَـرْشَـن تَئی کوه وتَئی کـَچّ4) تَئی نـود و تَئی جَمْبَـرتَـئی سازکجا کِـلـَّن مَنا راحت تَئی ناز5) دِلَیْ یادان کَدیـن چُـکـَّـیْ پَه دَنْتانْمَنی عِـشْکا کـَـدی سِنْدَیْ گـون لُـنْــتانْ6)گـَنوکِـنْ دلْ پَما نَرْمیـنْ کـَپوتانپَه بِچْکـَـنْدان پَما سبزیـن بَـروتان7) مَنی جنّت هـَما هُـشْکین دِرَچْکانوطن پُـلّـِنْ چَه ما پُـلّیـنْ بَچَکـّان..........................................8) عجـبْ گـَـزّوکـَهیرَنْ تیّ وطن جانعجبْ شِردین  دگارنْ تیّ وطن جان9) تَتی جَـمْبَـرْ چَه گـودامان وَرَنْ شیرتَئی عاشک چَه تیّ چَـمّانْ وَرَنْ بـیر10) وِری وِیْری بِیوتی پولْ؛لـُـویوعجب زیـبا تَئی باغ وتَئی جو11) تمنّای دل ما را تودیدی؟!چَه مَـئی باغا گـُل وپُلّی نچیدی؟!12) دل شیدا ازآن بویت چه گوید؟ اگرگوید به جز غُصِّه چه روید؟!13) صدیقی یا عزیزی یا حبیبیبکن رحمی بشو بر دل طبیبی14) گـُـشُـنْ شَـیْری پَه تهران وپَه شیرازوطنْ مَـیْگنْ چَه گرگان وچَه سرباز15) وفای زاهدانیّان پَه من گـَـنْجْمَنی دوری شَه تَوْ بوتـَّـه دلَـیْ رنج16) گـَـنوکـِن دل پَه ما دیداریارانپَه ما مِهْروپَه ما برف دگاران17) تـَئی کوچَه مَنی یاتان دمادم!!شَه تیّ جانا وفاداری مَـبا کم!!18) شَپَـیْ دلْ نیکشهرا بَن عجب وَشّنَه بُهتـان ونه غیـبَت بی نه گِرْکـَـشّ19) گـُـشُنْ گالی پَه لاشاروعُمَیْریپَه چَهْــباروپَـه بِــنْت ودَشْـتِـیاری20) وطن وَشـِّـن پَـه هَرانسان عاقلنَکـَـنْ دوری چَه آ کوهانْ مَـنی دل21) شـَـپَیْ اِسْتارومَهْتاپا گـَـنـوکـُـنتَئی نـا و تَئي ووشانْ وَروکـُـــنْ22) عجب شَرَّنْ تَئی کـونـَرْ تَـئی دازکِه ایّوبا دَیَنْ گال وگـُـشَنْ راز ایوب ایوبی



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

از یک بلوچ پرسیدند بهترین آهنگ مورد دلخواهت کدومه :گفتش:یه دل میگه چابهار برم...برمیک هواپیمای مسافربری توپولف که از تهران عازم چابهار بوددچار اشکال فنی شد و موتور سمت راستش می ایستد جریان را به برج مراقبت چابهار اعلام می کندبرج مراقبت هم جواب می دهد هر طور شده خودت را با یک موتور به باند برسان ما برای فرود اضطراری آماده هستیمکمی بعد خلبان اطلاع می دهد موتور دوم هم از کار افتادهمامور برج مراقبت فوری با چند نفر متخصص  فنی و غیر فنی مشورت کرده وبه خلبان توصیه می کند:هر چه میگوییم تو هم تکرار کن چاره ای دیگه نیست:اشهدان لااله الا اله...اشهدان....روزنامه صبح زاهدان تیتر کرد:باران عظیمی در جاده چابهار -ایرانشهر باعث مرگ صدها نفر مسافر شد.این چندمین بار است که مسافران این جاده جان خود را از دست می دهند.یکی از خوانندگان غیور که این مطلب را خواند نامه ای به دولتمردان ایراد کرد:این باران عظیمی کیست ؟که مسافرین بیگناه را در جاده ها میکشداز ماموران محترم انتظامی تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به دستگیری این جانی قسی القلب اقدامات شایسته را بعمل آورند.یک همشهری بلوچ که بارها امتحان رانندگی داده و رد شده بود دفعه آخر ماشین رازد به تنه یک درخت بزرگ در کنار جاده و متوقف شداز او پرسیدند:اخه مرد حسابی این چه کاری بود که کردی؟گفت:آقا جناب سروان هی میگفت بپیچ این طرف من هم میپیچیدم این طرفمیگفت بپیچ آن طرف من هم میپیچیدم آن طرف آخرش هم هیچ ایرادی نمی توانست بگیرد گفتش:بزن چنار ""(کنار)""من هم نیگاه کردم دیدم خوشبختانه یه چنار بزرگ همونجا کنار جاده هستشمحکم زدم به چنار ماشین درب و داغون شدپرسیدند اخرش چی ؟ قبول شدی؟گفت: چمیدانم آقا جناب سروان همونجا الوداعو من باز بلاتکلیف ماندم

 



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

نام روستاکد روستانام دهستاننام بخش1فيروزاباد329راسك و فيروزآبادمركزي2چراغان330راسك و فيروزآبادمركزي3حسن اباد537راسك و فيروزآبادمركزي4گل کن539راسك و فيروزآبادمركزي5مولااباد481جكيگورمركزي6بافتان482جكيگورمركزي7جكي گور483جكيگورمركزي8هدار484جكيگورمركزي9پشامك485پارودپارود10جنگل486پارودپارود11شوشگيم487پارودپارود12هاشم اباد488پارودپارود13پارود489پارودپارود14سردكان490پارودپارود15حيط491پارودپارود16مزرعه جنگل542پارودپارود17گریگان589پارودپارود18بید لد597پارودپارود19کرائی کور710پارودپارود20بردرگ711پارودپارود21نظر اباد747پارودپارود22مورتان492مورتانپارود23رحیم آباد598مورتانپارود24قاسم آباد601مورتانپارود25پشامگ708مورتانپارود26زردبن303پيشينپيشين27هوت اباد532پيشينپيشين28سولدان755پيشينپيشين29زرد بن592زردبنپيشين30كهيري313سركورسرباز31مچان314كيشكورسرباز32رئيس اباد315كيشكورسرباز33چروك316كيشكورسرباز34پير317كيشكورسرباز35سگار541كيشكورسرباز36میدان جان616كيشكورسرباز37حاجی آباد767كيشكورسرباز38جلال اباد304سربازسرباز39نصيراباد305سربازسرباز40بندان306سربازسرباز41پيردان307سربازسرباز42گوردر308سربازسرباز43انزاء309سربازسرباز44كوه میتگ310سربازسرباز45كجدر311سربازسرباز46حاجي اباد312سربازسرباز47بپاتان540سربازسرباز48جمیدر594سربازسرباز49لهاباد596سربازسرباز50شاردر600سربازسرباز51ایتک615سربازسرباز52روستای مغ724سربازسرباز53علی آباد766سربازسرباز54دز318مينانسرباز55مينان319مينانسرباز56كندز320مينانسرباز57گونگان321مينانسرباز58دندارك322مينانسرباز59باتك323مينانسرباز60نوت531مينانسرباز61شوریتگ593مينانسرباز62قره گین595مينانسرباز63گران618مينانسرباز64کزور709مينانسرباز65میتگان723مينانسرباز66بلوچي324نسكندسرباز67سرداب325نسكندسرباز68كوش326نسكندسرباز69نسكند327نسكندسرباز70دستگرد328نسكندسرباز71گور نا گان538نسكندسرباز72کافه بلوچی590نسكندسرباز73پیر591نسكندسرباز74ندریتی599نسكندسرباز75نوکینده617نسكندسرباز76نسکند679نسكندسرباز77کارچان754نسكندسرباز



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

1ریال مادرید

2بارسلونا

 

 


موضوعات مرتبط: كلوب فوتبالمن ، ،

تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

1استقلال

2پرسپولیس

3سپاهان

4تراکتور

 



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

شما چه ارزو های دارید لطفان برای من بفرستید



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

١برزيل

٢اسپانيا

٣فرانسه

٤آرزاتين

٥ايتاليا

٦انگليس

٧آلمان

٨ژاپن

٩هلند

١٠كره جنوبي



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

١كريس رونالدو

٢زيدان

٣مسي

٤نيمار

٥روني

٦كاكا

٧رونالدينيو

٨تورس

٩ا گورو

١٠رونالدو



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

١بارسلونا

٢رئال مادريد

٣چلسي

٤باير منيخ

٥منچستر

٦ايتر

٧ات ميلان

٨يوتوس

٩منچستر سيتي

١٠دورتموند



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا
بهترین پارامترهای تمرین برای هر پست

توجه : هیچ وقت پارامتری را 100 نکنید بعد سراغ پارامتر بعدی بروید سعی کنید پارامتر های مهم را یا هم افزایش دهید.


(دروازبان)

خصوصیت های فوق مهم:کنترل/سرعت

خصوصیت های مهم:قدرت/استقامت/شوت زنی

(دفاع های میانی)

خصوصیت های فوق مهم: قدرت / سرعت / کنترل / خشونت

(دفاع های کناری)

خصوصیت های فوق مهم: قدرت / کنترل

(میانه ی عقب)

خصوصیت های فوق مهم: سرعت / پاس / کنترل / استقامت

خصوصیت های تقریبا مهم: استعداد / شوت زنی

(میانه های کناری)

 

خصوصیت های فوق مهم: سرعت / پاس

خصوصیت های مهم: شوت زنی

خصوصیت های تقریبا مهم: گلزنی

(میانه ی جلو)

خصوصیت های فوق مهم: سرعت / گلزنی / کنترل

خصوصیت های مهم: استعداد / شوت زنی / استقامت / پاس

(حمله ها)

خصوصیت های فوق مهم: سرعت / شوت زنی / گلزنی

خصوصیت های مهم: پاس



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

سلام به همه مربیان و دوستان عزیزم..

چند هفته ای است که دنبال باگ های سایت مای اف سی هستم تا بلاخره تونستم باگی در source سایت پیدا کنم پس بنابراین من از شما هیچ اطلاعاتی از قبیل ایمیل , رمز تیم و یا هر چیز دیگری که به تیم شما مربوط باشد را نمیخواهم...!!!

 

 

1.ابتدا مرورگر opera را دانلود کنید

2.مرورگر opera را نصب کنید

3.به سایت مای اف سی بروید

4.طبق این تصویر  پول فعلی تیم شما 3000 سکه است

5.بعد بر روی صفحه راست کلیک کنید

6.گزینه ی source را انتخاب کنید

7.صفحه ی کدهای سورس تیم شما باز میشود

8.ctrl+f را بزنید وکلمه ( میزان سرمایه تیم ) را جست و جو کنید

9.همانند تصویر زیر را پیدا می کنید ( در این تصویر عدد مشکی رنگ را می بینید که بستگی به سرمایه شما دارد و متغیر می باشد)

10.حال به سایت زیر بروید تا کد های خود را در آن باز کنید (سایت زیر شامل دو قسمت میباشد قسمت اول که کد مشگی رنگ بالا را در آن کپی میکنید و قسمت دوم میزان سرمایه تیم شما را نمایش میدهد)

http://www.neopersia.org/online_html_editor

11.با کمی تغییر در کد قسمت اول عدد در قسمت دوم ( سرمایه دلخواه تیم ) تغییر می کند و بعد از به دست آوردن سرمایه مورد نیاز در قسمت دوم , کد به دست آمده در قسمت اول را جایگزین کد در source تیمتان کنید

کد برای سرمایه 999,999,999 :

12.در قسمت source گزینه apply change را بزنید (بالا-گوشه-چب)

13.بعد در قسمت source مقدار سرمایه قبلی تیم خود را سرچ کنید (در اینجا 3000 تا است)

14.مقدار عددی را هم به مقدار عددی که کد آن را به دست آورده اید (سرمایه دلخواه تیم )تغییر دهید

15.در قسمت source گزینه apply change را بزنید ( بالا - گوشه - چب )

16.حالا به پول های تیم خود یه نگاه بیندازید چشمک

بد از این کار ها لطفا یک کارت شارژ همراه آول بفرستید

این یاهو من moeid_sarbazi

این ایمیل من  moeid_sarbazi@yahoo.com

این نیبازه من moeid_sarbazi

اگر با این ها نمیتوانید به ادامه مطلب سحر بزنید



ادامه مطلب
تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

کلاب فوتبال من

 

کلاب فوتبال من myfc

 

در کلاب فوتبال من, مربی تیم خود باشید

شما در مای اف سی می توانید با ساخت تیم خود, مدیریت صحیح, شرکت در لیگ ها, برنده شدن, کسب درآمد و صعود به لیگ های بالاتر, خودتان را مطرح کنید و استعداد مربیگریتان را محک بزنید!

نکته مهم این که: تفاوت اساسی بین بازیهای مربیگری مجازی مثل مای اف سی و فوتبال فانتزی فوتیلیو وجود دارد که می توانید از راهنمای هر دو متوجه آن شوید اما به طور خلاصه ، در فوتبال فانتزی فوتیلیو تیم شما با بازیکنان واقعی لیگ برتر ساخته می شود و با عملکرد آنها در بازیهای واقعی لیگ برتر امتیازدهی می شود اما در مای اف سی نحوه ساخت تیم و امتیازدهی کاملا متفاوت است.

آدرس مای اف سی :



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

سلام
این بازی هم شبیه به hattrick هست اما کاملاً ایرانی

آدرس سایت:
http://myfc.ir

شما میتونید در هنگام ثبت نام برای تیمتون اسم انتخاب کنید و مدل و رنگ لباس-شورت ورزشی و آرم باشگاه رو انتخاب کنید

با انتخاب اسپانسر برای هر برد مقداری سکه دریافت میکنید
در صورت اول شدن به لیگ بالاتر صعود میکنی
لیگ های این بازی همانند دسته بندی سایتهای نتورکینگ هست
یعنی لیگ 1 یدونه داره
لیگ 2 دو تا داره
لیگ 3 چهارتا داره
لیگ 4 هشت تا داره

میتونید بازیکنهای خودتون رو برای فروش بذارید و برای گرفتن نتیجه بهتر دکتر و بدنساز استخدام کنید و برای در آمد بیشتر ورزشگاههای بزرگ خریداری نمایید
هر هفته یک لیگ برگزار میشه که تمام بازیها در یک دور انجام میشه و به صورت رفت و برگشت نیست
یعنی از شنبه تا پنج شنبه یک لیگ انجام میشه
در بین این بازیهای لیگ میتونید بازیهای دوستانه هم داشته باشید که فقط در صورت برد تو روحیه ی تیم اثر داره


در صورت نیاز به سکه بیشتر میتونید سکه هم خریداری کنید
هر 1000 تومان 6000 سکه هست
با ارسال دعوتنامه هم میتونید سکه های بیشتر کسب کنید

اگر سوالی بود بفرمایید



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا
قوانین حریم شخصی افراد و تیم ها:
پست الكترونیكی یا ایمیل هر مربی، در سیستم محفوظ بوده و به نمایش عمومی در نمی آید.
كلوب فوتبال قادر است در صورت نیاز از پست الكترونیكی مربیان جهت اطلاع رسانی ها استفاده نماید.
نام اصلی و نام خانوادگی مربی محفوظ بوده و تنها جهت ارسال جوایز و در زمان برنده شدن مربی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
آدرس و تلفن مربیان كه به صورت داوطلبانه در بخش تنظیم پروفایل وارد می شود، تنها در مواقع مورد نیاز برای ارسال جوایز مورد استفاده قرار می گیرد.
تاریخ تولد و جنسیت مربیان در حال حاضر در معرض دید عمومی قرار ندارد با این حال كلوب فوتبال در مورد مخفیانه باقی ماندن آن ها مسوولیتی ندارد.
ثبت نام با ایمیلی به غیر از ایمیل شخصی و یا ثبت نام با ایمیل دیگری تخلف محسوب شده و در صورت اثبات عدم تعلق ایمیل به مربی، كلوب فوتبال آزادانه در مورد تیم خاطی تصمیم خواهد گرفت.


قوانین رفتار متعادل:
ارسال بیش از حد پیغام در كلوب فوتبال، تخلف محسوب می شود و كلوب فوتبال بر اساس معیار های خاص خود قادر به تشخیص حد ارسال پیغام و نیز نحوه ی برخورد با تیم خاطی خواهد بود.
راه اندازی تیم با نام هایی كه خلاف عرف و قوانین فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی ایران است، تخلف محسوب شده و كلوب فوتبال پس از تذكر به تیم خاطی، قادر به حذف تیم از كلوب خواهد بود.
توهین به تیم ها یا مربیان سایر تیم های كلوب، تیم ها، مربیان و بازیكنان خارج از محیط مجازی و نیز سایر شخصیت های حقیقی یا حقوقی از طریق ارسال پیغام ها، ثبت پیام در پنل "تیم من" و سایر بخش های كلوب، تخلف محسوب شده و كلوب فوتبال با مربی خاطی برخورد خواهد نمود.
قرار دادن عكس های خلاف قوانین و عرف حاكم در ایران و یا عكس متعلق به افراد دیگر در پروفایل تیم تخلف محسوب می شود.
كلوب فوتبال من سیستمی برای محك قدرت تفكر ورزشی مربیان و محلی برای گذران اوقات است، تبدیل پروفایل به ابزار تبلیغی، محل دعوای سیاسی و یا نمایش عقاید فردی كه باعث ایجاد جوی غیر از جو مورد نظر كلوب شود تخطی از قوانین محسوب می شود.
ساخت چندین تیم توسط یک نفر در صورتی که همه ی ایمیل ها معتبر باشد اشکالی ندارد ولی در صورت مشاهده ی هرگونه تبانی یا تبادل سرمایه ی نامتعارف, کلاب فوتبال من آزادانه در مورد تیم خاطی تصمیم خواهد گرفت.
مسوولیت تخطی از موارد فوق بر عهده ی فرد خاطی بوده و كلوب فوتبال حتی الامكان سعی می كند با استفاده از ابزارهای كنترلی خود و نیز همكاری سایر مربیان جهت شناسایی و حذف مربیان خاطی اقدام نماید.


قوانین ثبت نام:
پست الکترونیکی مشخص شده در بخش ثبت نام نباید قبلا در سیستم ثبت شده باشد.
تمامی فیلدها به جز "ایمیل" و "رمز" باید با حروف فارسی پر شوند.
نام تیم نمی تواند تکراری باشد. سیستم به صورت خودکار نام تیم شما را درست بعد از خارج کردن کنترل از متن عنوان تیم چک خواهد نمود و در صورت مورد تایید واقع شدن اسم, تیک سبز جلوی "نتیجه ی بررسی تیم" ظاهر خواهد شد.
تیم فوتبال زنان با روشن شدن تیک متناسب در صفحه ی ثبت نام تشكیل شده و هیچ تفاوت قدرتی با تیم های دیگر نخواهد داشت.
در بخش انتخاب لباس های خانگی و خارج از خانه ی تیم, نمی توانید از رنگ اصلی (پس زمینه ی) یکسان برای این دو لباس استفاده کنید.
ثبت نام با ایمیلی به غیر از ایمیل شخصی و یا ثبت نام با ایمیل دیگری تخلف محسوب شده و در صورت اثبات عدم تعلق ایمیل به مربی، كلوب فوتبال آزادانه در مورد تیم خاطی تصمیم خواهد گرفت.
راه اندازی تیم با نام هایی كه خلاف عرف و قوانین فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی ایران است، تخلف محسوب شده و كلوب فوتبال پس از تذكر به تیم خاطی، قادر به حذف تیم از كلوب خواهد بود.

لیگ:
در هر لیگ هشت تیم حضور دارد.
هر لیگ در سطحی خاص از "هرم کلاب" قرار گرفته است که تعیین کننده ی سطح تیم های حاضر در آن است.
بهترین سطح هرم, سطح 1 است که تنها یک لیگ شامل هشت تیم اول کلاب فوتبال را داراست.
سطوح بعدی به ترتیب دارای 2, 4, 8, 16 و... لیگ خواهند بود.
صعود هر تیم به سطح بالاتر منوط به اول شدن در لیگ خود است.
تیم های هفتم و هشتم هر لیگ به سطوح پایین تر سقوط می کنند مگر این که سطح پایین تری وجود نداشته باشد!
تمامی لیگ ها شنبه شروع شده و جمعه ی آن هفته خاتمه می یابند.
هر تیم لیگ, هر روز یک بازی در چارچوب لیگ انجام خواهد داد. به این ترتیب در هر لیگ روزانه 4 بازی انجام می شود و با احتساب طول دوره ی 7 روزه ی لیگ, بازی ها به صورت رفت و برگشتی نخواهند بود.
هر برد در لیگ 3 امتیاز, تساوی 1 امتیاز و باخت 0 امتیاز را برای تیم شما به ارمغان می آورد.
در رده بندی تیم های لیگ, امتیاز عامل اول, تفاضل گل عامل دوم و قدمت تیم عامل سوم خواهد بود. به این ترتیب در صورت تساوی امتیازهای دو تیم به تفاضل گل آن ها توجه خواهد شد.

بازی های دوستانه:
هر تیم می تواند حداکثر 4 بازی دوستانه در برنامه ی آینده ی خود داشته باشد.
تیم های دعوت کننده به بازی قادر به تنظیم زمان بازی دوستانه نیستند و زمان بازی پس از تایید تیم مقابل و پذیرفتن دعوت, به صورت خودکار تنظیم می شود. زمان انجام بازی روز بعد از روز تایید است که در زمان تایید به اطلاع تیم دعوت کننده نیز می رسد.
در جستجوی تیم های حاضر برای انجام بازی دوستانه, هفت تیم که با شرایط جستجو مطابقت دارند به طور تصادفی توسط سیستم انتخاب شده و نمایش داده می شوند.

تعویض بازیکنان:
دروازه بان های تیم فقط می توانند در پست مربوط به خود بازی کنند و به هیچ وجه قادر نخواهند بود در پست های دیگری ایفای نقش کنند. همچنین هیچ بازیکنی به جر دروازه بان ذخیره قابل تعویض با دروازه بان درون زمین نیست.

بازیکنان:
بازیکنان محروم به صورت خودکار با بازیکن متناسب پست جا به جا می شوند که می توانید در صورت نیاز از بازیکنان دلخواه دیگر استفاده کنید.
بازیکنان مصدوم تا زمان رفع مصدومیت با کمک احتمالی پزشک تیم, قادر به بازی کردن نخواهند بود و مانند بازیکنان محروم جایگزین می شوند.
بازیکنان مسن (36 ساله) به صورت خودکار جای خود را به بازیکنان جوان می دهند.
بازیکنان مصدوم و یا محرومی که بازی نمی کنند, پس از برطرف شدن علت, در نیمکت ذخیره ها خواهند نشست تا با نظر مربی به جمع بازیکنان اصلی اضافه شوند.
بازیکنانی که بازی های زیادی را پشت سر هم انجام داده اند, احتمال مصدومیت بالایی خواهند داشت. میزان استقامت و قدرت هر بازیکن سبب می شود که مصدومیت آن بازیکن در بازی های طولانی و پشت سر هم زودتر و یا دیرتر باشد.
بازیکنان خشن, احتمال محرومیت بالاتری دارند.
سن هر بازیکن طی یک ماه, یک سال بیشتر می شود.
بازیکنانی که داخل زمین هستند, پس از هر بازی, بیش از بازیکنان خارج از زمین تجربه کسب کرده و پیشرفت می کنند.
بازیکنان در ابتدای هر فصل, بر اساس میزان تواناییشان از شما حقوق می گیرند.

دارایی ها:
  • استادیوم:
    استادیوم 5000 نفره به صورت پیش فرض به هر تیمی که در کلاب عضو می شود اعطا خواهد شد. هزینه ی نگهداری این استادیوم در هر بازی پایین است. سایر استادیوم ها در ابتدای ورود به سیستم قفل خواهند بود. به این ترتیب با کسب پول بیشتر می توان با ارتقای استادیوم از تماشاگر بیشتری برای هر بازی برخوردار شد.
    در مورد استادیوم های بزرگ تر باید این نکته را در نظر داشت که عملکرد تیم بر تعداد تماشاچیان و طرفداران تیم تاثیر می گذارد. اگر تیمی از خود عملکرد خوبی نشان ندهد و بازی های زیادی را واگذار نماید, در صورت خرید ورزشگاه بزرگ تر, سود خوبی نصیب خود نخواهد کرد زیرا ورزشگاه به خوبی پر نمی شود. به این ترتیب با توجه به هزینه ی نگهداری بالای هر ورزشگاه در هر بازی, حتی احتمال ضرر نیز وجود دارد.
    پس باید با دقت زیادی به خرید استادیوم اقدام کرد زیرا پس از خرید و در صورت عدم توانایی تیم در پرداخت هزینه ها, ورزشگاه از تیم پس گرفته خواهد شد و مبلغی در ازای آن پرداخت نخواهد شد.

  • دکتر:
    دکتر تیم تاثیر مستقیمی بر طول دوران مصدومیت بازیکنان مصدوم خواهد داشت. از آن جایی که احتمال دارد طول دوران مصدومیت بازیکنان بر اثر میزان صدمات وارده به چندین بازی برسد, استفاده از دکتر مناسب در سطوح مختلف می تواند طول دوران مصدومیت را تا حد چشم گیری کاهش دهد.

  • بدنساز:
    بدنساز تیم قادر است با تمرینات مستمر بازیکنان, آن ها را در شرایط مناسب بازی قرار دهد, به این ترتیب با استفاده از بدنساز مناسب قادر خواهید بود راندمان بازیکنان تیم را تا حد چشمگیری افزایش دهید و تیمی قدرتمند تر داشته باشید.

  • اسپانسر:
    اسپانسر ها به سه دسته تقسیم می شوند, اسپانسر های دسته ی اول در صورتی که تیم در بین رده های یک تا سه لیگ قرار گیرد به ترتیب به نسبت رده 32000, 28000 و 24000 سکه جایزه می دهند, اسپانسرهای دسته ی دوم در صورت قرارگیری تیم بین رده های چهارم تا ششم بر اساس رده به ترتیب 20000, 16000 و 12000 سکه به شما می دهند و اسپانسرهای دسته ی سوم به تیم رده هفتم و هشتم جدول به ترتیب 8000 و 4000 سکه جایزه می دهند.
    اسپانسرهای موجود در هر دسته عملکرد یکسانی دارند و هیچ یک بر دیگری ارجحیت ندارد.
    در صورتی که سه اسپانسر خود را معین نکنید, سیستم به صورت پیش فرض هر سه اسپانسر شما را تعیین می کند.
    هر تیم بر اساس رده ی فعلی در جدول لیگ, اسپانسر مشخصی خواهد داشت, به طور مثال اگر رده ی تیم شما در جدول چهارم باشد, اسپانسر دسته ی دوم شما فعال شده و در کنار پیراهن تیمتان نمایش داده خواهد شد.


تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

در سیستم کلاب فوتبال من جوری طراحی شده بازیکن وفتی کارت زرد میگیره حتی اگر لیگ هم تموم بشه تا وقتی این بازیکن شما کارت زرد دوم رو نگیره و اخراج نشه کارت زرد این بازیکن پاک نحواهد شد

سوپراستار یعنی چی؟ فرق بازیکن سوپر استار 700 با بازیکن غیر سوپر استار در چیست ایا قدرتشون فرق داره ؟
فرق سوپراستار با بقیه بازیکن چیه؟


بازیکن سوپراستار

سیستم هر روز تعدادی بازیکن با قدرت بین 650 و 750 با سن بین 27 تا 32 سال با قیمت متوسط تولید می کند که بازیکنان سوپراستار محسوب می شوند.

 

نحوه ی خرید و فروش

در قسمت جا به جایی می توان با جستجوی گزینه ی "بازیکن سوپراستار" در پارامتر "قدرت", بازیکن مورد نظر را پیدا کرد.

خرید و فروش بازیکن سوپراستار مانند خرید یک بازیکن معمولی است.

توجه مهم: از آن جایی که هر تیم فقط می تواند در آن واحد 5 بازیکن سوپراستار در اختیار داشته باشد, در خرید بازیکن دقت کافی داشته باشید.

 

ویژگی بازیکنان سوپراستار

این بازیکنان با علامت ستاره در ترکیب تیم مشخص می شوند و چون در ابتدای کار تجربه ی کمی دارند, نیاز به حضور بیشتر در زمین برای هماهنگی با تیم دارند.

علت تولید این بازیکنان

به دلیل حفظ جذابیت بازی و به دلیل محدودیت ارایه ی بازیکن های قوی توسط سایر تیم ها, این بازیکنان با قدرت متوسط رو به بالا تولید و برای بازی ارایه می شوند.






تیم من درست شد، حالا چطوری بازی کنم؟

برای بازی کردن شما آرایش تیم خود را انتخاب می کنید و کامپیوتر، تیم شما را در مقابل حریف بازی می دهد و نتیجه را اعلام می کند.

من خودم در حین بازی کاری نمی کنم؟
نه. شما مربی تیم هستید که باید بهترین تیم خود را برای بازی بعدی، قبل از شروع بازی آماده کنید.

بازی های من چه زمانی انجام می شود؟
تیم شما هر روز یک بازی مهم لیگ دارد که معمولا در پایان روز انجام می شود. (از ساعت 12 شب تا 6 صبح). خود شما نیز می توانید تا 4 بازی دوستانه در طول روز انجام دهید.

بازی لیگ چیست؟
وقتی عضو MyFC می شوید، تیم شما بطور اتوماتیک در یکی از لیگ های سیستم قرار می گیرد. هر لیگ دارای هشت تیم است و تیم شما در طول هفته (که معادل یک فصل می باشد) روزی یک بازی با تیم های دیگر لیگ دارد. در انتهای فصل (روز جمعه ی هر هفته) تیم قهرمان به یکی از لیگ های بالاتر صعود می کند و دو تیم آخر به لیگ های پایینی سقوط می کنند. برای اطلاعات بشتر به صفحه قوانین بازی رجوع کنید.

پس لیگ من کو؟
بازی های هر فصل لیگ، روز شنبه شروع می شود و روز جمعه آن هفته خاتمه می یابد. اگر شما در وسط هفته عضو سایت MyFC شوید تا شنبه بعدی (و شروع لیگ) فقط می توانید بازی های دوستانه داشته باشید. لیگ های جدید قبل از ساعت 12 ظهر روز جمعه تشكیل می شوند پس برای حضور در لیگ چنانچه بعد از ساعت 12 ظهر روز جمعه به سیستم وارد شده اید، باید تا جمعه ی هفته ی آتی صبر كنید و به بازی دوستانه و آماده سازی تیم بپردازید.

بازی های لیگ چه زمانی اعلام می شود؟
بازی های فصل بعدی لیگ هر جمعه قبل از ساعت 12 ظهر اعلام می شود و شما می توانید برای بازی اول لیگ که شنبه انجام می شود آماده شوید.

بازی دوستانه چیست ؟
به علاوه بازی لیگ، شما می توانید تا چهار بازی دوستانه در روز داشته باشید. برای ترتیب دادن یک بازی دوستانه شما اول تیم دلخواه خود را به بازی دوستانه دعوت می کنید و بعد از تایید پیشنهاد از طرف تیم رقیب، MyFC یک زمان خاص در فردای روز تایید دعوت برای بازی کردن دو تیم در نظر می گیرد و این زمان را به اطلاع طرفین می رساند.

آیا من می توانم زمان بازی ها را خودم تعیین کنم؟
نه. همیشه سیستم زمان بازی ها را برای شما تعیین می کند.

بازی لیگ مهمتر است یا بازی دوستانه؟
بازی های لیگ مهمتر از بازی های دوستانه هستند، پس باید برای آنها برنامه ریزی دقیق کنید. بازی های دوستانه برای درآمد زایی (اگر بازی در خانه شما اجرا شود) و برای تمرین و تست کردن آرایش های مختلف، بسیار مناسب اند.

من بازی قبلی خودم را بردم ولی فقط یك امتیاز به امتیازاتم اضافه شد! چطور ممكن است؟
بازی قبلی شما یك بازی دوستانه بوده! در كلوب فوتبال من، برد در بازی های دوستانه یك امتیاز به امتیازهای شما اضافه می كند. البته این امكان وجود دارد كه در بازی با تیم های قوی و یا در بازی هایی كه با اختلاف گل زیاد می برید، بر اساس فرمول های فیفا، امتیاز بیشتری نیز بگیرید.

من در لیگ دسته ی هشت هستم ولی چند تا لیگ دسته ی هشت دیگر هم در سیستم دیده ام! چطور ممكن است؟
كلوب فوتبال من به صورت هرمی لیگ ها را دسته بندی می كند. یعنی بالاترین لیگ كه لیگ دسته ی اول است فقط یك گروه هشت تیمی دارد. لیگ دسته دو، دو گروه. لیگ دسته ی سه چهار گروه. لیگ دسته چهار هشت گروه و... دارد. پس وقتی شما در لیگ دسته ی هشت حضور دارید، 128 گروه هشت تیمی دیگر نیز در سطح شما وجود دارند!

هدف من در MyFC چیست؟
خیلی ساده، تیم خود را قوی کنید و خود را به لیگ های بالا برسانید.

چطوری تیم خودم را قوی کنم؟
این یک کار دراز مدت است. در طول بازی های لیگ، بازیکنان تیم شما به تدریج قوی تر می شوند. این باعث قوی تر شدن تیم شما می شود. در هر بازی خانگی شما از استادیوم تیم خود درآمدی کسب می کنید و در آخر فصل نیز - بر اساس رتبه شما در لیگ - از اسپانسرهای خود پول دریافت می کنید. شما با این درآمدها برای تیم خود بدنساز، دکتر، بازیکن قوی و حتی استادیوم های بزرگتری می خرید. همه اینها باعث قدرتمندتر شدن تیم شما می شود. ولی این را هم در نظر داشته باشید که بازیکن ها و استادیوم بزرگ خرج هم دارند. شما در آخر هر فصل بر اساس قدرت بازیکنان خود به آنها پول می دهید (مثلا یک بازیکن با قدرت 400 باید 400 سکه در فصل از باشگاه شما پول یگیرد) و استادیوم های شما زمانی پر می شود که تعداد بردهای شما باعث تشویق هواداران شما برای دیدن تیم شود. استادیوم های خالی خرجی بالا و درآمدی کم دارد.

چگونه بازیكنانم را قوی كنم؟
بازیكنان شما به تدریج در كورس بازی ها تجربه كسب كرده و قوی می شوند. سرعت قوی شدن بازیكنان به نحوه ی بازی تیم یعنی نتایج موفق تیم و همچنین مجموع استعدادهای بازیكنان حاضر در زمین بستگی دارد. یعنی اگر بازی های خود را ببرید و استعداد بازیكنانتان هم بالا باشد، احتمال قوی تر شدن بازیكنان تیم بالا می رود. پس از هر بار قوی شدن، پیغامی در صفحه ی تیم من ظاهر شده و شما را از این اتفاق آگاه می كند.

كدام سیستم؟ كدام استراتژی؟
برای این كه ببینید كدام سیستم و كدام استراتژی را انتخاب كنید، بازی های دوستانه بهترین فرصت است. قدرت بازیكنان در هر خط یك عامل مهم تعیین سیستم است. یعنی مثلا اگر از بازیكنان خط دفاع قوی ای بهره می برید، سعی كنید سیستمی انتخاب كنید كه به دفاع اهمیت می دهد مثل 5-3-2. عامل دیگر انتخاب سیستم می تواند شرایط بازی بعدی شما باشد. مثلا اگر در مقابل یك تیم قوی تر از خود بازی دارید یا بازی سختی در زمین حریف پیش روی شماست، سیستم های دفاعی یا سیستم با میانه ی قوی و استفاده از استراتژی های ضد حمله ای می تواند مناسب باشد. به شرایط آب و هوایی هم دقت كنید. در آب و هوای بد مثل آب و هوایی بارانی یا برفی، استراتژی های مبتنی بر پاس بلند یا سانتر ارجحیت دارند. در ضمن بازیكنان با استقامت یا قدرت كنترل توپ بالا در این شرایط بسیار كارآمد تر هستند.

بازیكنان خط حمله ام خسته اند، می توانم از میانه هایم در خط حمله استفاده كنم؟
استفاده از هر بازیكن در پست غیر تخصصی آزاد است با این حال این بازیكن مسلما مثل یك بازیكن تخصصی بازی نخواهد كرد و از تمام قدرت خود در زمین نمی تواند استفاده كند.

در بخش مدیریت تیم قادر به تعویض بازیكن نیستم! چرا؟
احتمالا از مرورگرهای قدیمی ای مثل IE6 استفاده می كنید. برخی ویرایش های IE6 یا مرورگرهای پایین تر در نمایش بعضی صفحات سایت مشكل دارند.

بازیكن مصدومی دارم كه بعد از چند بازی هنوز خوب نشده! چه كار كنم؟
اصولا نباید اجازه دهید كه بازیكنانتان به حدی خسته شوند و آمادگی شان كم شود كه مصدوم شوند. هر بازیكنی كه آمادگی اش از 70% پایین بیاید، احتمال مصدومیت بالاتری دارد. مصدومیت ها گاهی تا یك یا دو هفته هم ادامه پیدا می كنند ولی اگر تیمی از دكتر مناسب بهره ببرد، مصدومانش به نسبت قدرت دكتر، زودتر بهبود می یابند.

چرا بازی من سر موقع انجام نمی شود؟ بازی با چند دقیقه تاخیر انجام شد!
این اتفاق كاملا عادی است. وقتی زمانی برای بازی اعلام می شود، در اصل زمان شروع بازی مشخص شده است. انجام بازی ممكن است چند دقیقه طول بكشد و شما پس از گذشت مدتی نتیجه ی بازی خود را ببینید. پس همیشه قبل از انجام بازی سیستم خود را چیده و منتظر نتیجه بمانید.

در نتیجه ی بازی تیم من برنده اعلام شده ولی در گزارش بازی گلزن های تیمم از گل های زده ی بازی كمتره! چرا؟
گزارش بازی لزوما كل بازی را پوشش نمی دهد. در اكثر موارد گزارشگر كل بازی را بررسی كرده و اعلام می كند ولی در بعضی بازی ها گزارش ها كامل نیست. نتیجه درست ثبت می شود ولی ممكن است اسم بعضی از گلزن ها نمایش داده نشود.

بدنساز خریده ام ولی قدرت بازیكنانم تغییری نكرده! چرا؟
بدنساز با افزایش قدرت بازیكنان در هر بازی احتمال برد شما را بیشتر می كند. پس از خرید بدنساز، قدرت بازیكنانتان به طور دائمی افزایش نمی یابد. یعنی شما با مراجعه به صفحه ی مدیریت تیم این تغییر را نمی بینید ولی بازیكنانتان در حین بازی در صورت وجود بدنساز، قوی تر از حد مورد انتظار ظاهر خواهند شد!

سرمایه ام به چه دردی می خورد؟
سرمایه ی یك تیم برای خرید داریی ها نظیر استادیوم بزرگ تر یا دكتر بهتر و نیز خرید بازیكن جدید استفاده می شود. همچنین در آغاز هر فصل شما باید به بازیكنان خود پول بپردازید. دستمزد هر بازیكن برای یك فصل بازی، برابر قدرتش است. یعنی اگر بازیكن شما قدرت 420 دارد، در آغاز فصل، 420 سكه از سرمایه ی شما به عنوان حقوق خود بر می دارد!

چطور درآمد كسب كنم؟
هر بازی در خانه ی خودتان، پولی را به حساب شما سرازیر می كند. این پول به میزان تماشاچی ای كه به استادیوم شما می آید وابسته است. اگر شما بازی های خود را موفق پشت سر گذاشته باشید و بردهای خوبی كسب كرده باشید، تماشاچیان بیشتری را به ورزشگاه می كشانید و پول بیشتری در می آورید. به طور كلی بازی های لیگ به دلیل حساسیت بالای خود تماشاچی بیشتری را به ورزشگاهتان می كشاند. در ضمن هر تیم بر اساس مكانی كه در جدول در پایان هر لیگ كسب می كند، پولی را از اسپانسر خود دریافت می كند. برای دریفات اطلاعات بیشتر از جزییات این مبلغ به صفحه ی دارایی ها مراجعه كنید. خرید و فروش بازیكن نیز روش دیگری در كسب درآمد است.

چرا با این كه در خانه بازی كردم درآمدی كسب نكردم؟
معمولا تیم های تازه وارد به دلیل عملكرد ضعیف یا گمنام بودن، تماشاچی كمی را به ورزشگاه خود می كشانند. از آنجایی كه هر ورزشگاه در هر بازی مخارجی نیز دارد، عملا در بعضی بازی ها پولی به حساب شما واریز نمی شود.

چرا سرمایه ام منفی است؟
بعضی تیم ها به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح در سرمایه ی خود، در ابتدای هر فصل دچار كمبود سرمایه برای پرداخت دستمزد بازیكنانشان می شوند. MyFC.ir دستمزد بازیكنان را به طور قرضی به این مربی داده و در آینده از حساب تیم كسر خواهد كرد. در چنین شرایطی اگر تیم استادیوم بزرگ یا دكتر یا بدنساز داشته باشد به دلیل عدم امكان پرداخت دستمزد، از او گرفته می شود.



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا

ضد سیستم ها ی آپدیت شده است:

توجه: همیشه در ضد سیستمها میهمان و میزبان در جدول ضصد سیستمها به صورت زیر میباشد.

خانه حریف     خانه حریف       خانه        خانه 

برفی            آفتابی             برفی       آفتابی

ضد سیستم 4-3-3 a1,a2      ضد سیستم 4-3-3 a3, a4

ضد سیستم 3-5-2 a1,a2      ضد سیستم 3-5-2 a3, a4

ضد سیستم 3-4-3 a1,a2     ضد سیستم 3-4-3  a3, a4

ضد سیستم 5-3-2 a1,a2     ضد سیستم 5-3-2  a3, a4

ضد سیستم 4-5-1 a1,a2     ضد سیستم4-5-1   a3, a4

ضد سیستم 4-4-2 a1,a2     ضد سیستم 4-4-2  a3, a4

 

هر سوالی دارید لطفا آی دی زیر را اد کنید.ممنو



تاريخ : ا نويسنده : معيد ا
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ کلاب فوتبال من نام يك بازي آنلاين ايراني است (http://myfc.ir) كه در آن شما به عنوان يك مربي، تيم فوتبال خود را مي سازيد، در ليگ و جام هاي مختلف شركت مي كنيد و مي توانيد به طور كامل مهارت مربيگيري و قدرت مديريت خود را محك بزنيد.
 
 
 
 
شما مي توانيد به طور رايگان در اين بازي مهيج ثبت نام كنيد.
 
 
 
 


تاريخ : ا نويسنده : معيد ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.